Novice Osnovne šole dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
Vsaka vas ima svoj glas

Vsaka vas ima svoj glas

Prireditev ob dnevu državnosti na zadnji šolski dan je bila posvečena državi Sloveniji in njenim zvenečim narečjem. Naslovili smo jo Vsaka vas ima svoj glas. Potovali smo po krajih vseh slovenskih narečnih skupin, spoznali njihove največje zanimivosti in prisluhnili raznolikosti melodij govora. Za glasbene in vsebinske točke so poskrbeli posamezni razredi, mladinski pevski zbor in učitelji.

Pisanost talentov in doseženih uspehov nas je popeljala v zaslužene počitnice.

Ksenja Ašič, Martina Kalita, Urša Rožič,  Nataša Stare in Marta Volf Trojer

Zlato priznanje na srečanju mladih raziskovalcev srednjih in osnovnih šol Slovenije 2022

Zlato priznanje na srečanju mladih raziskovalcev srednjih in osnovnih šol Slovenije 2022

7. aprila letos je v organizaciji Biotehniškega centra Naklo potekalo regijsko srečanje mladih raziskovalcev, ki je bilo izvedeno na daljavo. Naša šola se je predstavila z dvema raziskovalnima nalogama, v obeh so sodelovali učenci 8. razreda. Anja Režek, Jure Kralj in Vasja Zupanc so raziskovali na področju biologije, Zala Medja in Matej Kalita pa na področju geografije. Vsi so uspešno predstavili nalogo in odgovarjali na vprašanja komisije.

Zala in Matej sta se uspela uvrstiti tudi na državno srečanje, ki je potekalo 16. 5. 2022 v Murski Soboti. Na zagovoru sta naredila odličen vtis in s prvim mestom postala tudi dobitnika zlatega priznanja. Poleg odličnih praktičnih nagrad sta se junija udeležila še svečane podelitve priznanj v Cankarjevem domu.

Vsem raziskovalcem čestitke za opravljeno delo in veliko mero vztrajnosti. Zahvala pa tudi vsem ostalim učencem, ki so sodelovali v raziskavah. Obe nalogi si lahko tudi preberete.

Zala Medja in Matej Kalita: Uporaba zemljevidov in navigacijskih naprav za beleženje poti

Jure Kralj, Anja Režek in Vasja Zupanc: Kako različni dejavniki vplivajo na reakcijski čas?

Mentorici: Barbara Vevar in Nataša Mrak

eTwinning projekt: Vodni in obvodni svet

eTwinning projekt: Vodni in obvodni svet

Učenci izbirnega predmeta astronomija so spoznavali pomen vode za obstoj življenja ter ustreznost rabe (ob)vodnega sveta. Z delom na terenu (raziskovanje vodotoka) so raziskali bližnjo okolico, z Nasinim programom pa pogled na svet iz vesolja. Na ta način so spoznavali lepote našega planeta, možnosti za življenje na njem in pomembnosti varovanja voda.

Učenci so posneli fotografije Zemlje. Poudarek je bil na območjih, povezanih z vodo oziroma pomanjkanjem vode (npr. delte rek, namakalne površine, koralni otoki, puščave, itd.). V učilnici Twinspace so ustvarili zbirke fotografij ter obeležili svetovne dneve, povezane z vodo in Zemljo. Opravili so meritve in opazovanja vodotokov. Namen terenskega dela je bil, da se učenci usposobijo za samostojno delo na terenu (opazovanje/merjenje vodotoka, uporaba merilnih instrumentov, ocena stanja …) ter za uporabo različne informacijske tehnologije za vnos in obdelavo terenskih podatkov.

Svoje ugotovitve (grafe, slike) so predstavili na zaključnem video srečanju, kjer so tudi iskali rešitve za izboljšanje negativnih vplivov človeka na vode. Zaključno video srečanje je potekalo 8. junija na mednarodni dan oceanov. Velik poudarek projekta je temeljil na razvijanju digitalnih kompetenc, sporazumevanju v angleškem jeziku ter varni rabi interneta. Projekt je povezal učence iz različnih držav in povečal njihovo zavedanje, da živimo na istem planetu, kjer je varovanje voda in celotnega okolja nujno.

Nataša Mrak

Terenske vaje ob jezeru, 5. razred

Terenske vaje ob jezeru, 5. razred

V sredo, 15. 6. 2022, smo se učenci s kolesom odpravili v Staro Fužino, v informacijski center TNP Bohinjka. Ogledali smo si njihovo razstavo in izbrali področje, ki nas najbolj zanima, v sobi z razgledom pa smo tudi počili. Svoje delo smo nadaljevali ob obali jezera. Ponovili smo angleško besedišče povezano z jezerom in gorami, merili temperaturo jezerea, opazovali rastline in živali ob in v jezeru. Kamlu smo pridno izpolnili vse naloge in se posladkali s sladoledom. Veseli smo se odpravili proti domu.

Martina M. Sabalić

Noč knjige 2022

Noč knjige 2022

Na šoli razvijamo bralno pismenost tudi s projektom Radi beremo. Vsako leto za pridne bralce knjig pripravimo celovečerni bralno-ustvarjalni dogodek Noč knjige. Letos (3. junija) se ga je udeležilo več kot 200 učencev od 1.do 9. razreda, ki so osvojili Finžgarjevo, angleško, nemško ali zgodovinsko bralno značko. Ker v tem šolskem letu zaključujemo z večletnim mednarodnim projektom Erasmus+ (Reading with Ease and Fun), ki spodbuja branje pri mladih, smo dejavnosti na Noči knjige povezali s temo branje za zabavo.   

Prireditev se je najprej odvijala v avli matične šole, kjer smo imeli srečanje z literarnim gostom. Obiskal nas je mladinski pisatelj Žiga X. Gombač, ki je s svojim duhovitim in detektivsko obarvanim nastopom vse navdušil. Marsikdo bo zdaj še raje segel po njegovih knjigah, kot so Moja abeceda, Lumpsterji, NK Svoboda, Skrivnosti mladih levov, knjige iz zbirk Kompanjoni in Živa iz muzeja … 

Večer smo nadaljevali z ustvarjalnimi delavnicami po razredih. Prvošolci so izdelovali knjižne kazalke z motivom svoje živali, drugošolci so ustvarjali knjižne kazalke na temo prebranih pravljic, kazalke pa bodo uporabljali v zvezku, kamor rišejo in pišejo vsebino prebranih knjig. Tretješolci so izdelovali knjižne junake in kazalke oziroma so likovno poustvarjali pujske ob pravljici O treh pujskih. Četrtošolci so imeli pravi filmski večer – razredni kino F(ino) B(o) Z(večer). Z verižico vstopnic, oblečeni v pižamo in z dvema različnima nogavicama so si ogledali muzikal. Petošolci so na ustvarjalni delavnici spoznavali pisanje s tušem in žigosanje. Za spomin so izdelali unikatno diplomo za pridno branje, ki so jo sami zapečatili.

Bralci od 6. do 9. razreda so se zabavali v treh različnih delavnicah: na kulinarično obarvani delavnici so reševali knjižne uganke in si za nagrado pripravili slasten ‘smuti’, na računalniški delavnici so s pomočjo aplikacije Storyboard ustvarjali kratke, domišljije polne zgodbe v obliki stripa, na tretji delavnici pa so se preizkusili v šivanju trakov/obeskov za knjižnično izkaznico. Osmošolci in devetošolci so imeli v nadaljevanju večera še več ustvarjalnih dejavnosti, saj so prespali v šoli.

Noči knjige so se tokrat na matični šoli udeležili tudi učenci podružnične šole. Preživeli so zabaven in ustvarjalen petkov večer. Prvošolci in drugošolci so brali pravljico o slončku Elmerju. Kasneje so jo dramatizirali, sestavljali slončke po predlogah in skupaj naredili enega velikega slona. Učenci 3. in 4. razreda pa so poustvarjali Gombačeve zgodbe.

Letošnja Noč knjige je bila zaradi raznolikih in zanimivih dejavnosti za učence prijetna in zabavna. Še enkrat čestitamo vsem, ki so med šolskim letom pridno brali in si za nagrado prislužili udeležbo na Noči knjige, v naslednjem šolskem letu pa k branju knjig (tudi za bralno značko) vabimo še ostale učence.

Mentorice: sodelujoče učiteljice projekta Radi beremo

Arhivi

Dostopnost