Novice Osnovne šole dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
Tekmovanje z elastomobili

Tekmovanje z elastomobili

V soboto, 23. marca 2024, je v Ljubljani potekalo 21. državno tekmovaje elastomobilov, ki ga organizira Hiša eksperimentov. Elastomobil je vozilo, ki ga poganjata dve elastiki in vzmet, prepeljati pa mora čim daljšo razdaljo po rahlem klancu navzgor. Že drugič smo se tekmovanja udeležili z dvema ekipama iz naše šole. Elastomobil z imenom Doktor Janez so izdelovali Adam Vončina, Mark Loncnar in Matija Polanc, elastomobil z imenom B. D. Randy pa Gaber Jurkovič, Gabriel Selan, Jakob Čemažar in Nik Stare. Učenci so preučevali kakšen elastomobil bodo izdelali in se usklajevali z idejami, kar je bil za nekatere člane kar izziv. Na koncu jim je vendarle uspelo. Izdelovalci so si nabirali izkušnje in sedaj vedo, kako bi lahko še izpopolnili svoja vozila. Najdaljša razdalja, ki jo je prepeljal elastomobil naše šole je bila skoraj 15 metrov. Naslednje leto želimo razdaljo preseči.

Monika Zupanc

Foto: Branka Mavrič in Monika Zupanc

Za tri dni v hribe

Za tri dni v hribe

V petek, 15. marca, so se planinci, ki so si z obiskovanjem planinske šole in izleti prislužili povabilo, udeležili tridnevnega tabora na Orožnovi koči. Zbrali smo se na Ravnah, dodatno naložili nahrbtnike s hrano in se precej natovorjeni odpravili na planino za Liscem. Na Orožnovi koči nas je oskrbnik Franci pričakal s toplim čajem. Po večerji smo imeli spoznavni večer, kjer smo se res nasmejali in komaj odšli spat. Naslednji dan smo se preizkusili v hoji z derezami, spoznavali pomen varne hoje po zasneženih terenih, raziskovali strukturo snežne odeje ter se naučili, kako se uporablja plazovni trojček in se naučili nekaj planinskih vozlov. Kljub utrujenosti je bilo veliko zanimanja za peko palačink, zato smo pripravili “MasterChef kviz” in ugotovili, da imajo naši planinci kar veliko kuharskega znanja. Zmagovalci kviza so spekli več kot 50 palačink. Zaključek večera smo popestrili z zabavnimi igrami. V nedeljo smo preverili planinsko znanje s kvizom, podelili pohvale, pospravili za seboj in odšli nazaj v dolino. Vse tri dni so planinci pokazali, da se znajo zabavati tudi sami, brez dodatnega vodenja. Imeli smo se odlično in se že veselimo naslednjih planinskih aktivnosti s katerimi želimo spodbujati mlade, da se družijo, se učijo novih veščin ter aktivno preživljajo prosti čas v naravi, kar prispeva k njihovemu celostnemu razvoju in povezanosti z okoljem.

VIDEO:https://youtu.be/W7wU52wGo3g

Mentorici planinskega krožka: Monika Zupanc in Katarina Dobravec

Obisk predstavnikov šole iz Porta

Obisk predstavnikov šole iz Porta

V dneh od 18. do 20. marca nas je obiskalo devet predstavnikov strokovnih delavcev šole »Agrupamento de Escolas Gaia Nascente school« iz okolice Porta. Obisk je bil del njihovega projekta Erasmus+. Njihova šola je del večjega centra različnih šol, od predšolskega do šolskega in poklicnega  izobraževanja. Z eno od šol tega centra smo že prej sodelovali in obdržali stike. Zanimalo jih je delovanje slovenskega šolskega sistema, delo na naši šoli, še posebej tiste aktivnosti, ki odražajo posebnost naše šole oziroma okolja, v katerem deluje. Ogledali so si prostore šole, vrtca, obiskali nekatere učne ure. Pri uri angleščine so tudi oni predstavili svojo šolo in se pogovorili z devetošolci. Seznanili so se z nekaterimi izbirnimi predmeti, z dejavnostmi na prostem, predvsem s šolo v naravi, senzorno sobo, zeliščnim vrtom, načinom vpeljevanja IKT kompetenc in prizadevanja za dvig branja pri različnih predmetih ter obiskali našo podružnico v Srednji vasi in Planšarski muzej v Stari Fužini, da so se seznanili z našo tradicijo. Na začetku in koncu šole nismo pozabili na glasbeni del, poslušali so skladbe s harmoniko in enega od naših zborov. Kuharice so poskrbele, da so poskusili nekaj dobrega domačega. Vmes je bilo nekaj časa, da so lahko učitelji izmenjali svoje izkušnje. Že vnaprej so bili seznanjeni z naravnimi znamenitostmi našega kraja in v popoldanskem času izkoristili čas za aktivnosti v Triglavske narodnem parku. Omogočili smo jim tudi obisk Višje strokovna šola za gostinstvo, velnes in turizem Bled. Tudi tam so jim lepo predstavili delovanje šole, vključno s prikazom praktičnega dela študentov v sklopu hotela Astoria. Tak obisk je priložnost za strokovne delavce na obeh straneh, da se ozrejo na svoje delo in obogatijo izkušnje. Za marsikoga to pomeni popestritev in motivacijo za nadaljnje delo, za uresničevanje novih idej.

Urška Repinc

20240318_101813

Slika 1 of 28

Mravljišče, turistična naloga

Mravljišče, turistična naloga

Pa jo imamo, našo turistično nalogo. Letošnje leto pod naslovom Mravljišče. Te zanima, kaj smo ustvarili? Nekaj dobrega, okusnega za tvoje brbončice. A ni za vsakega, imeti moraš zvrhamo mero poguma, da se lotiš naše sladice. Predlagam ti, da greš najprej na potep po gozdu, odkrivaš mravljišča, potem pa se usedeš na en prou fejst plac in uživaš v  našem “mravljišču”. Njam!

TURISTIČNA NALOGA MRAVLJIŠČE

PROMOCIJSKI VIDEO

Nina Kožar Mencinger, Eva Vavroš, Anže Krek, Martina M. Sabalić; mentorji TPLG

Ogled predstave Gorjanci

Ogled predstave Gorjanci

V petek, 9. 3., smo se vsi četrošolci in petošolci odpravili v Cankarjev dom na ogled predstave Gorjanci. Igralke so nam prikazale mistično, čudežno okolje Gorjancev, ki se dogaja v času kresne noči, ko je vse mogoče. Ambient Štihove dvorane Cankarjevega doma nas je posrkal vase, zato nas je konec skoraj presenetil. Celo uro smo uživali v pripovedi, glasbi, zvočnih in svetlobnih efektih in skupaj z bajeslovnimi liki (vilami, volkodlakom, velikanim, čudodelni vodi, nenavadnim drevesom in prapotjo) doživeli neprecenljive trenutke. Po predstavi smo se odpravili na ogled srediča Ljubljane oz. v Narodno univerzitetno knjižnico, kjer smo si ogledali še razstavo ob 70-letnici slovenskega filma Vesna.

Martina Mašić Sabalić
foto: Martina MS, Eva Vavroš

 

Naravoslovni dan za sedmošolce –  obisk živalskega vrta

Naravoslovni dan za sedmošolce – obisk živalskega vrta

V živalski vrt smo se podali z namenom, da dosežemo in usvojimo nekaj učnih ciljev, ki so zapisani v učnem načrtu naravoslovja.

S pomočjo vodnika so prišli učenci v neposreden stik z nekaterimi manjšimi živalmi. Najbolj zanimivi so bili kameleon, ščurek, grlica in gož. Ob neposrednem stiku z živaljo so izgubljali predsodke do te žival. Veliko učencev si je goža nadelo okrog vratu, Grlico so si učenci podajali iz rok v roke. Od blizu so občudovali kameleona in občutili moč njegovih nog. Preveč navdušeni pa niso bili nad ščurkom, zato so ga opazovali bolj od daleč

Prostoživeče živali pa so učenci opazovali v njihovih ogradah in o njih izvedeli veliko zanimivega. Presenečeni smo bili nad aktivnostjo živali, saj večina živali ni počivala. Tudi medved nas je zvedavo opazoval in ni spal, tjulnja pa sta bila poleg živahnosti, še posebej glasna.

Ob pomoči biološkega materiala (kože, perje, kosti, odlitki stopinj) pa so učenci spoznavali osnovne značilnosti posamezne živalske skupine.

Obisk nas vedno znova navduši, saj spoznavamo načine skrbi za dobrobit živali v ujetništvu.                                                                                  

Urška Beznik

IMG-0bb1b1451baaa55a538ce4c9dbc802c6-V

Slika 1 of 13

Arhivi

Dostopnost