Spletna stran je v prenovi. Hvala za razumevanje.

Novice zavoda
Regijsko srečanje predstavnikov otroškega parlamenta

Regijsko srečanje predstavnikov otroškega parlamenta

3. 4. 2023 je našo šolo obiskalo nekaj otrok, ki letos sodelujejo v šolskem parlamentu. 4 učenci iz OŠ Antona T. Linharta iz Radovljice, 6 učencev iz OŠ Josipa Plemlja z Bleda ter naši osnovnošolci Nik Koren, 6. a, Kiara Đorem Kuhar, 7. a, Jack Moolman, 8. a, Jure Zakrajšek, 9. a ter voditeljici Nuša Bernik, 9. b in Alina Kozelj, 9. c, so razmišljali in debatirali o duševnem zdravju otrok in mladostnikov, kar je tudi letošnja tema parlamenta.

Kaj je duševno zdravje, kakšni so vplivi okolja nanj, kaj lahko sami storimo za izboljšanje duševnega zdravja ter kam vse se lahko obrnemo po pomoč, so bile zelo zanimive teme, ob katerih so učenci razvijali moč besede.

Srečanje so popestrile glasbene in plesna točka, gospod župan Jože Sodja, ravnateljica Mojca Rozman ter psihologinja Karmen Zupan, ki je na koncu srečanja podala nekaj napotkov in informacij o tem, na koga se obrniti, če si v težavah. Poudarila je, da se moramo vsi zavedati, da ni nič narobe, če jih imaš; v primeru, da jih ne moreš sam rešiti, je prav, da se obrneš po strokovno pomoč.

Srečanje je potekalo v zelo sproščenem vzdušju, učenci pa so stkali tudi nekaj novih prijateljstev.

Alina ter Nuša bosta o duševnem zdravju debatirali tudi v torek, 11. 4. 2023, ko se bosta udeležili srečanja nacionalnega otroškega parlamenta v pravem parlamentu v Ljubljani.

Mentorica Ana M. Sodja

Povratek z revije pevskih zborov

Učenci, ki danes, 5. 4. 2023, predstavljajo našo šolo na reviji pevskih zborov na OŠ Lipnica, se vračajo malo prej, in sicer okoli 19. ure.

Obisk šole Jagode Truhelke iz Osijeka

Obisk šole Jagode Truhelke iz Osijeka

V tednu od 26. do 31. marca 2023 so bili na obisku na naši šoli predstavniki šole Jagode Truhelke iz Osijeka v sklopu njihovega projekta Erasmus+ z naslovom Krea(k)tivnost sodobnega časa. Večina učencev je bila iz drugega razreda (po starosti so vrstniki naših tretješolcev), nekaj je bilo šestošolcev (starih kot naši sedmošolci).  Skozi ves teden so se seznanjali z našim načinom dela v učilnicah in izven njih, spoznavali našo deželo, predvsem Bohinj in celotno Gorenjsko. Že v nedeljo smo jih pospremili na Vodnikov razglednik in jih peljali skozi Zgornjo in Spodnjo dolino. Seznanili smo jih z delovanjem planinskega krožka. V ponedeljek smo jim pripravili prireditev, ki jo lahko vidite spodaj na povezavi. Nato so se učenci med seboj spoznavali predvsem ob tradicionalnih igrah. Pokazali smo jim šolske prostore, zeliščni vrt in rastlinjak. Popoldne smo se sprehodili po Bohinjski Bistrici in se ustavili ob zanimivostih, kot so Cecconijev park, Zoisova ura, Knjižnica A. T. L. V torek smo obiskali druge gorenjske kraje: Bled, Rateče, Planico, Mojstrano. V sredo so se v dopoldanskem času učenci udeležili pouka v tretjem in sedmem razredu. Ob sprostitvenih igrah so spoznavali delo v podaljšanem bivanju. Popoldne smo se udeležili zanimivih ustvarjalnih delavnic: barvanja pirhov, kvačkanja, ustvarjanja z lesom in kulinarične delavnice. Četrtek je bil namenjen krajem v Zgornji dolini, obisku Planšarskega muzeja, podružnične šole v Srednji vasi, popoldne pa smo imeli še plesno delavnico v Kulturnem domu v Stari Fužini. V petek smo v sklopu kulturnega programa spoznavali slovensko in hrvaško literaturo, kar je tudi del projekta Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice. Skozi kviz smo ugotavljali, koliko novega smo se naučili o obeh partnerskih državah, ob slovesu smo peli, se družili ter se poslovili.  Učenci in učitelji hrvaške šole so bili z obiskom šole zelo zadovoljni, nad Bohinjem so bili navdušeni. Nam je obisk pomenil obogatitev dejavnosti in prijetno druženje. Veliko aktivnosti je potekalo izven prostorov šole, tako smo k sodelovanju pritegnili tudi druge organizacije in ustanove v kraju – Turizem Bohinj, KS Stara Fužina, Občino Bohinj, Kulturno umetniško društvo Triglav Srednja vas, Knjižnico Antona Tomaža Linharta. Za pomoč in nasvete se jim lepo zahvaljujemo.

Urška Repinc

Foto: arhiv obeh šol

Več vam povedo fotografije in filmi:

Obiskovalci so pripravili tale album: https://photos.app.goo.gl/UMG69cVr5mGUZahe9
Pripravili so tudi opis dejavnosti: https://metoda3ikt.wixsite.com/kreaktivnoucenje/about-3-1

Posnetek s prireditve ob sprejmu gostov: https://video.arnes.si/watch/2ktmcffn42sw
Posnetek z delavnic: https://video.arnes.si/watch/sprnn3sts3bd

V podporo našim orlom

V podporo našim orlom

Četrtkov dan na finalu svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici, je že tradicionalno »šolski dan«. Šolarji in dijaki vedno pripravijo odlično vzdušje in tudi pretekli četrtek ni bil izjema. V Planici se je zbralo lepo število gledalcev, ki je ob lepem, sončnem vremenu videlo izjemno dolge polete.

Tudi tokrat smo v Planico peljali naše učenke in učence. Kot že vrsto let, so tudi letos desetim učenkam in učencem 7. razredov ogled tekme omogočili pri Zavarovalnici Triglav, še dodatnim 45 pa so  ogled priskakali naši najmlajši z udeležbo na šolskem državnem prvenstvu v skokih z alpskimi smučmi, bolj poznanim pod imenom Skoči z nami.

Tako smo tokrat v Planico odpeljali kar 55 otrok iz 1. – 4., 7. in 9. razreda. Po končanih kvalifikacijah smo še dobro uro uživali v odlični glasbi Eve Boto, Nipkeja in velikega promotorja zdravega načina življenja brez alkohola in kajenja Challeta Salleta. Da je bilo naše doživetje Planice kar najbolj popolno, pa so poskrbeli še v SSK Bohinj, ki so nam omogočili ogled tekme ob samem doskočišču letalnice bratov Gorišek za kar se jim zelo zahvaljujemo.

V četrtek ponovno potujemo v Planico, kjer bodo na skakalnici, ki bo zgrajena nekje na dolžini svetovnega rekorda v izteku velikanke, potekalo državno prvenstvo v skokih z alpskimi smučmi. Držite pesti, da se bodo naši najmlajši, ki jih bo tam kar 27, dobro odrezali!

Športni pozdrav do naslednjič!

Avtor besedila in slik: Nejc Pogačnik

Izbirni predmeti

Izbirni predmeti

Spoštovani učenci in starši,

poleg obveznih predmetov osnovna šola izvaja pouk obveznih izbirnih predmetov za učence 7., 8. in 9. razreda in pouk neobveznih izbirnih predmetov za učence 1. in za učence od 4. do 9. razreda.

Vsebina obveznih izbirnih predmetov je predstavljena v publikaciji Izbirni predmeti (obvezni), vsebina neobveznih izbirnih predmetov pa v publikaciji Izbirni predmeti (neobvezni)Podrobnejši učni načrti predmetov pa so objavljeni na spletnih straneh Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport RS.

Zakon o osnovni šoli določa:

  • Učenec 7., 8. in 9. razreda mora izbrati dve uri pouka OBVEZNIH izbirnih predmetov (lahko tudi 3, če s tem soglašajo njegovi starši). Izbirni predmeti se ocenjujejo. Učenec lahko napreduje le, če ima pozitivno zaključene ocene pri vseh predmetih, tudi pri izbirnih.
  • Učenec 1.razreda in učenec od 4. do 9. razreda lahko dodatno izbere še dve uri pouka NEOBVEZNIH izbirnih predmetov. Gre za neobvezne predmete in jih učenec lahko tudi ne izbere. O tej možnosti naj razmislijo predvsem tisti, ki so vsebinsko ali časovno obremenjeni oz. preobremenjeni že z rednim poukom. Za učence, ki se bodo odločili in bodo obiskovali neobvezni izbirni predmet, bo obiskovanje predmeta obvezno, prav tako bo ocena enakovredna ostalim ocenam.
  • Učenec, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je lahko oproščen obiskovanja obveznih izbirnih predmetov v celoti ali eno uro tedensko. V tem primeru starši izpolnijo Vlogo za oprostitev sodelovanja pri izbirnih predmetih. To vlogo prinesejo učenci razredniku v šolo.

Na osnovi prijav bomo oblikovali skupine izbirnih predmetov za naslednje šolsko leto, vendar bomo izvajali le tiste, za katere bo prijavljeno zadostno število učencev v skladu z veljavno zakonodajo. Ker so neobvezni izbirni predmeti del razširjenega programa šole, se lahko izvajajo izven rednega pouka (7. ali 8. šolsko uro).

Izbirne   (obvezne in neobvezne)  predmete boste izbirali na portalu LOPOLIS. Izbiranje predmetov bo potekalo elektronsko  od 3. aprila  do  13. aprila 2023.

Mojca Rozman, ravnateljica

Duševno zdravje

Duševno zdravje

Duševno zdravje (WHO) • stanje duševnega blagostanja, sestavni del zdravja in dobrega počutja,

  • osnovna človekova pravica – ključnega pomena za osebni, skupnostni in socialno-ekonomski razvoj.
  • Stanja duševnega zdravja vključujejo duševne motnje in psihosocialne motnje ter druga duševna stanja.

V sklopu NIJZ- ja poteka nacionalni program duševnega zdravja MIRA.

Promocija duševnega zdravja in preventiva

  • Promocijske in preventivne intervencije delujejo tako, da identificirajo individualne, družbene in strukturne determinante duševnega zdravja ter nato intervenirajo tako, da zmanjšajo tveganja, krepijo odpornost in vzpostavijo podporno okolje za duševno zdravje.
  • Intervencije so lahko oblikovane za posameznike, posebne skupine ali celotno populacijo.
  • Spodbujanje duševnega zdravja otrok in mladostnikov je ena izmed prednostnih nalog (WHO) in jo je mogoče doseči s politikami in zakoni, ki spodbujajo in krepijo duševno zdravje in podpirajo izvajanje preventivnih šolskih programov/delavnic. Programi socialnega in čustvenega učenja v šolah so med najučinkovitejšimi strategijami promocije DZ.

Vir: MIRA NIJZ

Oglejti si strategijo in promocijo duševnega zdravja: 

  1. Neverjetna leta – treningi starševstva:  https://neverjetna-leta.si/
  1. Cool Kids: https://coolkids.si/  

VEČ O PSIHOLOŠKI PRVI POMOČI: www.zadusevnozdravje.si/pomagam-drugemu/kako-pomagam

Vodja Zdrave šole: Maja Velički

Projekti

Erasmus +


kulturna sola Bohinjska Bistrica

simbioza


Dostopnost