ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI
V postopku odkrivanja nadarjenih učencev se upošteva tri merila: test inteligentnosti, test ustvarjalnosti in ocenjevalno lestvico učiteljev. Nadarjen učenec je tisti, ki doseže izjemen, nadpovprečen rezultat na enem od teh treh meril.Nadarjenost se odkriva na 9 področjih: učnem, ustvarjalnem, voditeljskem, psihomotoričnem, tehničnem, dramskem, literarnem, glasbenem in filmskem.
Postopek odkrivanja nadarjenosti se izvede na predlog učitelja ali drugega strokovnega delavca v 4. razredu, lahko pa tudi v naslednjih razredih. Za identificirane učence se v soglasju s starši pripravi individualiziran program, katerega namen je, da se spremlja in razvija področja učenčeve nadarjenosti.
Nadarjene učence se vključuje v različne interesne dejavnosti, tekmovanja iz znanja, projektno delo, natečaje in druge oblike individualne in skupinske pomoči. Več si preberite v Konceptu Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli.
DELO Z NADARJENIMI UČENCI V ŠOLSKEM LETU 2021/22
Delo z nadarjenimi učenci poteka kot notranja diferenciacija med poukom, v okviru interesnih dejavnosti in v okviru ur individualne in skupinske pomoči učencem. Štiri učiteljice – izvajalke bodo izvajale 5 ur tedensko oz. 175 ur letno. Predvidevamo, da bo vključenih okoli 35 učencev od 5. do 9. razreda. Nadarjene učence se vključuje tudi v projekte in izdelavo raziskovalnih nalog. Delo bo potekalo dinamično, in sicer v obliki delavnic, taborov in dela na terenu.
PREDVIDENE DEJAVNOSTI V TEKOČEM ŠOLSKEM LETU:
DEJAVNOST | KRATEK OPIS DEJ. | IZVAJALEC, KOORDINATOR… | UDELEŽENCI | ČAS IZVEDBE |
Noč raziskovalcev | Delo v skupinah, delavnice v šoli in na terenu ob šoli | Nataša Mrak, Barbara Vevar, Andrejka Kramar, Lucija Markelj Jensko | 5.–9. razred | 24. 9. 2021 (oz. po dogovoru) |
Dnevi evropske kulturne dediščine | Delavnice v skupinah v šoli in na terenu ob šoli | Lucija Markelj Jensko | 6. –9- razred | 27. 9. 2021 |
Festival naše prihodnosti | OŠ Orehek | Lucija Markelj Jensko, Andrejka Kramar, Barbara Vevar | 5.–9- razred | november 2021 |
Sodelovanje na prireditvah in natečajih | Spodbujanje javnega nastopanja, spodbujanje ustvarjalnosti, v šoli | Nataša Mrak, Barbara Vevar, Andrejka Kramar, Lucija Markelj Jensko | 5.–9- razred | čez celo leto |
Sodelovanje v projektih Erasmus +, eTwinning | Poglobljeno spoznavanje izbrane teme, uporaba IKT, v šoli | Nataša Mrak, Barbara Vevar, Andrejka Kramar, Lucija Markelj Jensko | 5.–9. razred | čez celo leto |
Simbioza šole | Medgeneracijsko sodelovanje, pomoč pri računalniških delavnicah, v šoli | Andrejka Kramar, Nataša Mrak, Barbara Vevar | 6.–9. razred | februar |
Raziskovalna naloga | Raziskovanje izbrane, aktualne teme, v šoli in na terenu | Barbara Vevar, Nataša Mrak | 8. –9. razred | september–maj |
Tabor(i) | Delavnice na terenu, opazovanje zvezd, kviz, orientacijska igra … | Nataša Mrak, Barbara Vevar, Andrejka Kramar, Lucija Markelj Jensko | 5.–9. razred | čez celo leto |
Noč geografije | Delo v skupinah, delavnice v šoli in na terenu ob šoli ter na daljavo | Nataša Mrak, Barbara Vevar | 5.–9. razred | april 2022 |
Noč knjige | Delo v skupinah, delavnice v šoli in na terenu ob šoli | Nataša Mrak, Lucija Markelj Jensko | 6.–9. razred | april 2022 |
Projekt Turizmu pomaga lastna glava | Izdelava turistične naloge, izvedba turistične tržnice (na daljavo) | Barbara Vevar | 5.–9. razred | čez celo leto |
Popoldanske (raziskovalne, ustvarjalne, tehnične …) delavnice | Delo v skupinah, v šoli in na daljavo | Nataša Mrak, Barbara Vevar, Andrejka Kramar, Lucija Markelj Jensko | 5.–9. razred | čez celo leto |
Zoisove štipendije so namenjene nadarjenim dijakom in študentom. Prvič se lahko zaprosi za Zoisovo štipendijo pred vpisom v 1. letnik srednje šole. Eden od pogojev za pridobitev te štipendije je, da je učenec odkrit kot nadarjen učenec, drug pogoj pa je uspeh v 9. razredu ali pa izjemen dosežek na različnih tekmovanjih. Več lahko preberete v Pravilniku o dodeljevanju Zoisovih štipendij.
Aktualne informacije o Zoisovih štipendija dobite na spletnih straneh Javnega sklada za razvoj kadrov in štipendije.