Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Tehniški dan Robotika (7. razred)

Tehniški dan Robotika (7. razred)

V petek, 1. aprila so imeli učenci 7. razredov tehniški dan na temo robotike. Najprej so imeli predstavitev in uporabo robotov v sodobni družbi, industriji, medicini … Sledila je predstavitev ROBObum RCJ tekmovanja in tekmovalnih robotov. Seznanili so se z metodami programiranja robotov. V nadaljevanju sta sledili delavnici programiranja mikrokrmilnikov v jeziku C in sestavljanje električnega kroga. Učenci so narisali tehniško risbo in sestavili električno sijalko. Na koncu pa so naredili povzetek celotnega dne. Hvala gospodu Andreju Koložvariju, ki je pripravil dan dejavnosti in motiviral mlade za ustvarjanje v naravoslovju in tehniki.

Izbirni predmeti v šolskem letu 2022/2023

Izbirni predmeti v šolskem letu 2022/2023

poleg obveznih predmetov osnovna šola izvaja pouk obveznih izbirnih predmetov za učence 7., 8. in 9. razreda in pouk neobveznih izbirnih predmetov za učence 1. in za učence od 4. do 9. razreda.

Vsebina obveznih izbirnih predmetov je predstavljena v publikaciji Predstavitev izbirnih predmetov, vsebina neobveznih izbirnih predmetov pa v publikaciji Neobvezni izbirni predmeti na OŠ dr. Janeza Mencingerja Bohinjska BistricaPodrobnejši učni načrti predmetov pa so objavljeni na spletnih straneh Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport RS: obvezni izbirni in neobvezni izbirni predmeti (KAZALO).

Zakon o osnovni šoli določa:

  • Učenec 7., 8. in 9. razreda mora izbrati dve uri pouka OBVEZNIH izbirnih predmetov (lahko tudi 3, če s tem soglašajo njegovi starši). Izbirni predmeti se ocenjujejo. Učenec lahko napreduje le, če ima pozitivno zaključene ocene pri vseh predmetih, tudi pri izbirnih.
  • Učenec 1.razreda in učenec od 4. do 9. razreda lahko dodatno izbere še dve uri pouka NEOBVEZNIH izbirnih predmetov. Gre za neobvezne predmete in jih učenec lahko tudi ne izbere. O tej možnosti naj razmislijo predvsem tisti, ki so vsebinsko ali časovno obremenjeni oz. preobremenjeni že z rednim poukom. Za učence, ki se bodo odločili in bodo obiskovali neobvezni izbirni predmet, bo obiskovanje predmeta obvezno, prav tako bo ocena enakovredna ostalim ocenam.
  • Učenec, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je lahko oproščen obiskovanja obveznih izbirnih predmetov v celoti ali eno uro tedensko. V tem primeru starši izpolnijo Vlogo za oprostitev sodelovanja pri izbirnih predmetih. To vlogo prinesejo učenci razredniku v šolo.

Na osnovi prijav bomo oblikovali skupine izbirnih predmetov za naslednje šolsko leto, vendar bomo izvajali le tiste, za katere bo prijavljeno zadostno število učencev v skladu z veljavno zakonodajo. Ker so neobvezni izbirni predmeti del razširjenega programa šole, se lahko izvajajo izven rednega pouka (7. ali 8. šolsko uro).

Mojca Rozman, ravnateljica

Izbirne   (obvezne in neobvezne)  predmete boste izbirali na portalu LOPOLIS. Izbiranje predmetov bo potekalo elektronsko  od 1. aprila  do  12. aprila 2022.

Zlato priznanje turistični nalogi Od korita do korita

Zlato priznanje turistični nalogi Od korita do korita

V torek, 29. 3. 2022, je turistični podmladek naše šole sodeloval na 36. državnem festival Turizmu pomaga lastna glava in osvojil ZLATO PRIZNANJE s turistično nalogo OD KORITA DO KORITA, ki so jo predstavili na izvirni turistični tržnici v Mercator centru Domžale.

Festival poteka v organizaciji Turistične zveze Slovenije in Zavoda RS za šolstvo, z letošnjo naslovno temo VODA IN ZDRAVILNI TURIZEM. Učenci so pripravili turistično pot po Bohinju, ki vodi od enega do drugega korita z neoporečno pitno vodo. Med vsemi popisanimi koriti so si izbrali enega v vasi, kjer se popotniki ali domačini lahko odžejajo, hkrati pa si ogledajo znamenitosti kraja. Naredili so aplikacijo turistične poti, do katere lahko dostopate s QR kodo, ki jo najdete v galeriji slik.

Učence in mentorje je treba pohvaliti za izvrstno idejo, tako naloge kot same tržnice, saj so z zagnanostjo in voljo odlično predstavili svoje delo. Zlato priznanje je rezultat različnih idej in dela posameznika, ki se je sestavilo v čudovito celoto in ekipo popeljalo na zaključno prireditev najboljših turističnih tržnic letošnjega leta. Zaključna prireditev zmagovalcev se bo odvijala v četrtek, 5. maja v Mercator centru v Mariboru.

Več o tržnici najdete v galeriji slik, o turistični nalogi pa tu –  Od korita do korita turistična naloga.

mentorji TPLG

 

 

Dan števila PI

Dan števila PI

V sredini meseca marca ljubitelji matematike in števila PI (označeno z malo grško črko π) praznujemo, saj je 14. 3. (v angleškem zapisu 3.14) mednarodni dan števila PI. Število PI je iracionalno število, ki ga ne moremo zapisati z ulomkom in ima neskončno število neponavljajočih se decimalnih mest. Zato je še posebej čarobno in predstavlja svojevrsten izziv matematikom po celem svetu.

Od leta 2021 poznamo več kot 62 bilijonov decimalk tega števila. Številka je res ogromna in si jo prav težko predstavljamo. Pa vendarle, če bi vse te znane decimalke števila PI natisnili na A4 liste s pisavo velikosti 12 ter jih zvezali v knjige s 1000 stranmi, bi imela taka knjiga toliko delov, da bi vsak Slovenec dobil 7 knjig in še bi jih malo ostalo. Če pa bi se opogumili in bi želeli vse te decimalke prebrati, bi za to porabili kar 199 tisoč let, pa čeprav bi nam ena decimalka vzela le eno desetinko sekunde. Sedaj vemo zakaj je število PI tako posebno, da si zasluži prav svoj dan.  

Tudi učiteljice matematike smo, skupaj z učenci, praznovale in pripravile različne aktivnosti za učence. Nekatere si lahko pogledat v galeriji. Učencem pa smo postavile prav poseben izziv in jih spodbudile, da se nekaj decimalk tudi sami poskusijo naučiti na pamet. Izziv so učenci odlično sprejeli in se odločno podali v recitacijo decimalk števila PI. Največ decimalk, kar 140, je povedala Julija Jeklar, Neža Habjan jih zna 120 in Sara Koren pa 100. Če boste kdaj v dilemi, kolikšna je vrednost števila PI, predlagamo, da Julijo, Nežo in Saro pocukate za rokav in dekleta vam bodo iz rokava stresla vsaj 100 decimalk. Učiteljice matematike pa smo bile nad njihovo recitacijo enostavno navdušene in smo učenkam iskreno čestitale. 

Tekmovanje z elastomobili

Tekmovanje z elastomobili

V soboto, 26. 3. 2022, je v Ljubljani potekalo 19. državno tekmovaje elastomobilov, ki ga organizira Hiša eksperimentov. Elastomobil je vozilo, ki ga lahko poganjata dve elastiki in vzmet. Prvič smo se tekmovanja udeležili tudi z dvema ekipama iz naše šole. Elastomobil z imenom Elastična gumica so izdelale Ela Markelj, Sara Koren in Neža Habjan, elastomobil The incedible pa Gašper Sodja, Izidor Čemažar in Jure Zakrajšek. Učenci so s pomočjo spleta preučevali kakšne elastomobile so že izdelali v prejšnjih letih in kaj morajo upoštevati pri izdelavi. Zamislili so si vozila, naredili načrte in se lotili izdelave. Potrebno je bilo precej preizkusov in izboljšav, da je avtomobil ohranjal smer vožnje, saj je tekmovalna proga omejena. Naši tekmovalci so vložili precej truda pri izdelavi, žal pa niso dosegli vidnejših rezultatov, saj nas je presenetil klanec, ki ga pri izdelavi nismo upoštevali. Vseeno je vozilo, ki so ga izdelali fantje doseglo lepo razdaljo 12,23 metrov. So si pa izdelovalci nabrali precej izkušenj in sedaj vsi vedo, kako bi lahko izboljšali svoja vozila.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=NFbQuOa_cvo

Mentorica Monika Zupanc

Arhivi

Dostopnost