Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Izbirni predmeti

Izbirni predmeti

Spoštovani učenci in starši,

poleg obveznih predmetov osnovna šola izvaja pouk obveznih izbirnih predmetov za učence 7., 8. in 9. razreda in pouk neobveznih izbirnih predmetov za učence 1. in za učence od 4. do 9. razreda.

Vsebina obveznih izbirnih predmetov je predstavljena v publikaciji Izbirni predmeti (obvezni), vsebina neobveznih izbirnih predmetov pa v publikaciji Izbirni predmeti (neobvezni)Podrobnejši učni načrti predmetov pa so objavljeni na spletnih straneh Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport RS.

Zakon o osnovni šoli določa:

  • Učenec 7., 8. in 9. razreda mora izbrati dve uri pouka OBVEZNIH izbirnih predmetov (lahko tudi 3, če s tem soglašajo njegovi starši). Izbirni predmeti se ocenjujejo. Učenec lahko napreduje le, če ima pozitivno zaključene ocene pri vseh predmetih, tudi pri izbirnih.
  • Učenec 1.razreda in učenec od 4. do 9. razreda lahko dodatno izbere še dve uri pouka NEOBVEZNIH izbirnih predmetov. Gre za neobvezne predmete in jih učenec lahko tudi ne izbere. O tej možnosti naj razmislijo predvsem tisti, ki so vsebinsko ali časovno obremenjeni oz. preobremenjeni že z rednim poukom. Za učence, ki se bodo odločili in bodo obiskovali neobvezni izbirni predmet, bo obiskovanje predmeta obvezno, prav tako bo ocena enakovredna ostalim ocenam.
  • Učenec, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, je lahko oproščen obiskovanja obveznih izbirnih predmetov v celoti ali eno uro tedensko. V tem primeru starši izpolnijo Vlogo za oprostitev sodelovanja pri izbirnih predmetih. To vlogo prinesejo učenci razredniku v šolo.

Na osnovi prijav bomo oblikovali skupine izbirnih predmetov za naslednje šolsko leto, vendar bomo izvajali le tiste, za katere bo prijavljeno zadostno število učencev v skladu z veljavno zakonodajo. Ker so neobvezni izbirni predmeti del razširjenega programa šole, se lahko izvajajo izven rednega pouka (7. ali 8. šolsko uro).

Izbirne   (obvezne in neobvezne)  predmete boste izbirali na portalu LOPOLIS. Izbiranje predmetov bo potekalo elektronsko  od 3. aprila  do  13. aprila 2023.

Mojca Rozman, ravnateljica

Duševno zdravje

Duševno zdravje

Duševno zdravje (WHO) • stanje duševnega blagostanja, sestavni del zdravja in dobrega počutja,

  • osnovna človekova pravica – ključnega pomena za osebni, skupnostni in socialno-ekonomski razvoj.
  • Stanja duševnega zdravja vključujejo duševne motnje in psihosocialne motnje ter druga duševna stanja.

V sklopu NIJZ- ja poteka nacionalni program duševnega zdravja MIRA.

Promocija duševnega zdravja in preventiva

  • Promocijske in preventivne intervencije delujejo tako, da identificirajo individualne, družbene in strukturne determinante duševnega zdravja ter nato intervenirajo tako, da zmanjšajo tveganja, krepijo odpornost in vzpostavijo podporno okolje za duševno zdravje.
  • Intervencije so lahko oblikovane za posameznike, posebne skupine ali celotno populacijo.
  • Spodbujanje duševnega zdravja otrok in mladostnikov je ena izmed prednostnih nalog (WHO) in jo je mogoče doseči s politikami in zakoni, ki spodbujajo in krepijo duševno zdravje in podpirajo izvajanje preventivnih šolskih programov/delavnic. Programi socialnega in čustvenega učenja v šolah so med najučinkovitejšimi strategijami promocije DZ.

Vir: MIRA NIJZ

Oglejti si strategijo in promocijo duševnega zdravja: 

  1. Neverjetna leta – treningi starševstva:  https://neverjetna-leta.si/
  1. Cool Kids: https://coolkids.si/  

VEČ O PSIHOLOŠKI PRVI POMOČI: www.zadusevnozdravje.si/pomagam-drugemu/kako-pomagam

Vodja Zdrave šole: Maja Velički

Medobčinsko tekmovanje v nogometu za mlajše dečke

Medobčinsko tekmovanje v nogometu za mlajše dečke

V sredo, 29. 3. 2023, je v Gorjah potekalo medobčinsko prvenstvo v nogometu za mlajše učence. Tekmovanje je že tradicionalno potekalo v Gorjah. Učenci naše šole so se odrezali zelo dobro, saj so dosegli 2. mesto. Ekipo so sestavljali Erazem Rabič iz 6. razreda, Miha Mencinger, Ben Žvan, Matevž Tancar, Žanej Ogrin, France Dan Kranjc, Nejc Vesek in Žan Mencinger iz 7. razreda.

Učiteljica športa: Maja Velički

Turistična naloga Popel’ se

Turistična naloga Popel’ se

V letošnjem letu se tekmovanju Turizmu pomaga lastna glava turistični podmladek naše šole pridružuje s turistično nalogo pod naslovom, “Popel’ se” (Turistična naloga Popel’ se).

Učenci smo z mentorji razmišljali, da je bil v Bohinju v preteklosti in je še danes poudarek na pridobivanju turističnih gostov s ponujanjem športnih aktivnosti. Ker ima vsak izmed nas doma kolo, rolko, skiro,rolerje in ker je t. i. kolopark izredno atraktiven med mladimi, smo si zamislili, da bi se v našem okolju zgradil eden najboljših koloparkov v Sloveniji. S tem želimo najprej pritegniti k večjemu gibanju domačine in turiste, ki obiščejo naš kraj. Nahajal bi se v športnem parku, ki ga bo gradila za šolo Občina Bohinj. Naš kolopark bi vseboval različne proge, ki bi bile primerne za vse. Najzanimivejša bi bila tekmovalna proga, ki bi imela tudi merilnik časa. Najboljši tekmovalec tedna bi prejel promocijsko majico in energijske ploščice Čokomalina, ki smo jih izdelali za dodatno promocijo našega koloparka.

Z nalogo in predstavitvijo se bomo udeležili turistične tržnice, ki bo 12. aprila v Mercator centru Domžale v dopoldanskem času.

Mentorji TPLG

Večer pod zvezdami na spomladansko enakonočje (eTwinning)

Večer pod zvezdami na spomladansko enakonočje (eTwinning)

Na prvi pomladni dan (21. marca) smo v toplem večeru nedaleč od šole lahko opazovali pravi nočni spektakel … 
Začelo se je z Venero, ki se je prva “prižgala” na zahodu, vse do zaključka s preletom Mednarodne vesoljske postaje. Ob pogledu nanjo se verjetno vprašamo, kako se imajo njeni “prebivalci”.

Opazovanje smo začeli pred šolo tik pred nastopom meščanskega mraka, se pripravili na opazovanje z zvezdnimi kartami, aplikacijami o razporeditvi ozvezdij, časovnici preleta MVP. Učili smo se iskanja nebesnih teles in izdelave natančnih skic. V pomoč so nam bile naše dlani, s katerimi merimo kotne stopinje.

Vtisi učenci:

Na nebu se je najprej pojavila Venera. Najbolj všeč mi je bil ozvezdje Leva, saj sem ga prvič videla. Na koncu pa smo videli še mednarodno vesoljsko postajo, ki se je videla približno 5 minut. Tokrat se je videlo veliko bolje saj je bila prazna luna. Bilo je topleje. (Ajda)

Prvo ozvezdje, ki sem ga opazila, je bil Orion. Naučila sem se nov način za iskanje zvezde Severnice, a ga še ne znam najbolje. Na koncu opazovanja smo še ujeli Mednarodno vesoljsko postajo. Opazovanje je bilo boljše kot zadnjič tudi zato, ker ni bilo hladno.  (Izabela)

Na drugo opazovanje smo se odpravili po kolesarski stezi iz kampa Danica. Nebo je bilo zelo jasno in temno, ker je bil mlaj, ozračje je bilo kar toplo, tako da smo imeli vrhunske pogoje za opazovanje zvezd. Že zelo kmalu smo zagledali Venero in Sirij, malo za tem pa so se pokazale še ostale zvezde. Opazovali smo ozvezdje Velikega voza, Malega voza, Oriona, Leva ter zimski trikotnik in zimski šesterokotnik ter zvezdo severnico. (Matej)

Na tem opazovanju je bilo jasno nebo. Najprej se je pojavila Venera, najsvetlejša zvezda pa je Sirij. Videla sem še Orion, Veliki in Mali voz, ozvezdje Lev, Zimski trikotnik. Prvič pa sem opazila tudi Zimski šestkotnik. (Taja)

Na drugem opazovanju je bil mlaj oz. prazna luna. Prvič sem našla zimski šestkotnik. Najprej smo na nebu opazili Orion. Najsvetlejša zvezda na nebu je bila Sirij. Videli pa smo tudi Mars in Venero. (Anja O.)

Nataša Mrak

Arhivi

Dostopnost