Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Medobčinsko tekmovanje v kraljici športov

Medobčinsko tekmovanje v kraljici športov

Atletika je z bogastvom temeljnih gibalnih vsebin še vedno kraljica športov. Spremembe so včasih dobrodošle in nobeden od naših nadobudnih atletov ni imel nič proti, da smo se tokrat na medobčinsko tekmovanje odpeljali v Radovljico. Tam imajo poleg OŠ Antona Tomaža Linharta zelo lep atletski stadion, ki omogoča super izvedbo tekmovanj te vrste. Kar 45 učenk in učencev je zastopalo našo šolo. Nekateri so imeli visoke cilje, drugi so odšli »pridobivati izkušnje«, prav vsi pa so se v svojih nastopih potrudili po svojih najboljših močeh. Torek, 9. maja, je bil zato pravi mali praznik športa.

Ker je šlo za tekmovanje, so bili na koncu najbolj v ospredju tisti, ki jim je uspelo priti na zmagovalni oder, teh pa ni bilo tako malo. Med starejšimi učenci sta uspela zmagati Marcel Preželj v teku na 60m in Neja Jakopič v suvanju krogle. Drugi mesti sta si na 60m pritekla Tim Korošec in Iza Klešnik, z odličnim metom prek 60m, pa je do drugega mesta prišel tudi Til Holzbauer v metu žvižgača. Tretja mesta so osvojili Gaber Jurković in Zala Medja v skoku v daljino, Julija Jeklar v skoku v višino in Žiga Žmitek v suvanju krogle.

Tudi mlajši učenci so imeli uspešen dan. Na drugo mesto je skočila Nika Rink v skoku v daljino, kot brzovlak pa je na 300m tekla Manca Cesar in bila, tako kot svoja kolegica, prav tako druga.

Za piko na i so v zadnji in morda tudi najbolj prestižni disciplini dneva poskrbeli naši fantje, ki so v štafeti 4x100m zmagali. Nastopili so v postavi Marcel Preželj, Jure Zakrajšek, Gaber Jurković in Tim Korošec.

Ne dvomimo, da se bodo naši učenci in učenke odlično odrezali tudi na regijskem tekmovanju, ki bo potekalo v torek, 23. maja, na atletskem stadionu v Kranju. Pesti za naše super športnike lahko držite že sedaj.

Vsem učencem in učenkam iskreno čestitamo!

Avtor besedila in slik: Nejc Pogačnik

Delavnica o tradicionalni gradnji

Delavnica o tradicionalni gradnji

V sodelovanju z Triglavskim narodnim parkom in Šolo prenove, so imeli učenci izbirnega predmeta Kulturna dediščina in načini življenja delavnico o trajnostni gradnji. Ob bogatem slikovnem materialu jim je etnologinja Tina Komac predstavila bogastvo raznolikosti kulturne krajine tega območja. Učenci so spoznali, kakšen je bil način gradnje v preteklosti in katere materiale so uporabljali pri gradnji. V drugem delu pa je ga. Maja Štembal Capuder iz Šole prenove predstavila različne materiale, tako naravne kot umetne, ki so jih uporabljali pri gradnji. Učenci so se preizkusili v poznavanju le teh, nato pa so izdelali suhi zid, iz prodnikov in skrilavca. Ker znanja in spretnosti o tradicionalnem graditeljstvu vedno bolj izginjajo in tonejo v pozabo, so tovrstne delavnice pomembne predvsem zato, da mlade ozaveščajo in morda tudi navdušujejo za poklice, ki počasi izginjajo.

učiteljica Lucija Markelj Jensko

Tehniški dan za devetošolce – Velenje

Tehniški dan za devetošolce – Velenje

Na deževno aprilsko jutro smo se z devetošolci odpravili v Velenje. Avtobus, s katerim smo se peljali, je bil nenavadno dolg, saj smo najštevilčnejša generacija na šoli, a udoben, kajti čakala nas je daljša vožnja. Cilj našega potovanja je bil spoznati Šaleško dolino, premogovništvo, njim povezano TEŠ kot največjo proizvajalko električne energije v Sloveniji in posledice izkopavanja (spreminjanje pokrajine in globalno segrevanje, kot posledica nastalih plinov iz TEŠ). 

Najprej smo si nadeli čelade in halje, si v žep stlačili knapovsko malico in se spustili v podzemni del. Tam smo spoznali in doživeli delo knapov včasih in ga primerjali z današnjim. Doživeli smo simulacijo eksplozije v premogovniku, sv. Barbaro, ki je zavetnica knapov, trd knapovski jezik in razmišljali, kako smo lahko srečni, da živimo v današnjem času. Včasih so fantje naše starosti trdo delali v premogovniku.  

Glavni del je bila seveda malica v najgloblji jedilnici na Slovenskem. O, kako nam je teknila. Klobasa je bila okusnejša kot kadarkoli prej, naši želodci pa povečini prazni, ker smo se zgodaj odpravili od doma in smo zajtrk povečini vsi preskočili.  

V nadzemnem delu smo si ogledali skromno knapovsko stanovanje, belo in črno garderobo, spoznali lignit, »skok čez kožo« in že nastale posledice izkopavanja premoga. Na razgledno ploščad pa smo šli pogledat nastala ugrezninska jezera, TEŠ in izsekan, izseljen del,  kjer se bo v naslednjih letih Velenjsko in Šoštanjsko jezero še povečalo, ker se bo zemlja, zaradi izkopavanja lignita, še ugrezala. Spoznali smo še nenavadno knapovsko naselje Kunta Kinte, namenjeno  počitku in vrtnarjenju, zgrajeno v neobičajnem afriškem slogu. 

Ker dež ni ponehal in nam je veter preveč obračal dežnike, se nismo podali na sprehod okrog Velenjskega jezera, ampak smo se odpravili kar proti domu, kjer pa nas je pričakal sneg.  

devetošolci in vodja TD učiteljica Urška Beznik 

Mednarodni projekt »Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice«

Mednarodni projekt »Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice«

Naša šola je v partnerstvu s šolo OŠ Jagode Truhelke iz Osijeka (Hrvatska) sodelovala pri mednarodnem projektu »Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice«. Mednarodni projekt sodelovanja hrvaških in slovenskih šol organizirata ZBDS – Sekcija za šolske knjižnice in HKD – Sekcija za školske knjižnice in vključuje šolske knjižnice.

Na naši šoli so v projektu sodelovali učenci sedmega razreda pri bralni znački z mentoricama Marijo Heleno Logar in Urško Repinc, na hrvaški strani pa skupina učencev iz drugega in šestega razreda z mentoricama Liano Mur in Ireno Bando.

Izvajanje projekta je vključevalo različne aktivnosti. Na začetku šolskega leta so se mentorice pogovarjale in odločale o izbiri literature, ki naj bi jo učenci spoznavali. Odločili smo se za Elo Peroci in Ivana Kušana. Naredili smo tudi načrt, kako učence seznaniti s sodelujočo šolo in krajem, v katerem se nahaja. Vse to smo vključili v program tedna enotedenske mobilnosti v sklopu projekta Erasmus+ Obogatimo naše delo, ki je potekala konec marca 2023 na naši šoli. Prvi dan tega srečanja je bilo na vrsti srečanje skupine učencev iz partnerske šole v Osijeku z vsemi učenci naše šole v sklopu kulturnega programa, ki smo ga pripravili. Seznanili smo obiskovalce z našo šolo ter pripravili predstavitev našega kraja. Marsikaj od tega smo jim kasneje v živo prikazali. Učenci iz Osijeka so nam pripravili zanimivo predstavitev njihove šole, pisateljice, po kateri se imenuje, njihovega šolskega okoliša, Osijeka in Slavonije ter celotne države Hrvaške. Zadnji dan druženja je bila na vrsti predstavitev prebranega. Učenci naše šole so predstavili delo pisatelja Ivana Kušana Domača naloga, učenci iz Osijeka pa so dramatizirali Muco Copatarico – v slovenščini. To je bil zanimiv kulturni dogodek.  Za zaključek tega programa je bil organiziran kviz Kahoot, v katerem so učenci v mešanih skupinah odgovarjali na vprašanja o tem, kar so se skozi celotni teden naučili, med drugim tudi o literaturi sodelujočih šol.

Dan Zemlje za Zemljo prihodnosti

Dan Zemlje za Zemljo prihodnosti

Da imamo samo eno Zemljo, ki jo moramo ohraniti za naše potomce, smo z učenci predmetne stopnje spoznavali v petek, 21. 4., in ponedeljek, 24. 4.

Šestošolci so spoznavali, zakaj imajo rastline semena ter z obiskom ekološke kmetije ter Gostišča Danica ozavestili pomen ekološkega kmetovanja za ohranitev rodovitnosti tal in ohranjanje raznovrstnosti življenja.

Sedmošolci so spoznavali lastnosti, pomen in načine čiščenja vode, obiskali čistilno napravo v Bohinjski Bistrici ter v dramski uprizoritvi opozorili na ohranjanje narave.

Učenci osmega razreda so spoznavali načine pridobivanja električne energije s poudarkom na trajnostnih in obnovljivih virih. V praksi so preučevali, kako z energijo lahko varčujemo že, če toplotno izoliramo hišo.

Devetošolci so ozaveščali pomen biodiverzitete za naše preživetje, na biodiverzitetni kliniki iskali rešitve za ogrožene vrste, izdelali promocijske videoposnetke za ohranjanje biodiverzitete ter s konkretno akcijo izdelovanja žuželčnikov ter ptičjih valilnic prispevali k bogatitvi šolskega vrta z različnimi bivališči za živali.

Ob Dnevu Zemlje našemu planetu želimo, da bi z vlaganjem vanj ohranili njegovo raznolikost za prihodnje generacije. Upamo, da smo z našimi majhnimi dejavnostmi naredili kakšen korak v pravo smer.

Barbara Vevar

Foto: Branka Mavrič, Nataša Mrak, Nataša Stare, Monika Zupanc

Arhivi

Dostopnost