Novice Osnovne šole dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
Vsaka vas ima svoj glas

Vsaka vas ima svoj glas

Prireditev ob dnevu državnosti na zadnji šolski dan je bila posvečena državi Sloveniji in njenim zvenečim narečjem. Naslovili smo jo Vsaka vas ima svoj glas. Potovali smo po krajih vseh slovenskih narečnih skupin, spoznali njihove največje zanimivosti in prisluhnili raznolikosti melodij govora. Za glasbene in vsebinske točke so poskrbeli posamezni razredi, mladinski pevski zbor in učitelji.

Pisanost talentov in doseženih uspehov nas je popeljala v zaslužene počitnice.

Ksenja Ašič, Martina Kalita, Urša Rožič,  Nataša Stare in Marta Volf Trojer

Zlato priznanje na srečanju mladih raziskovalcev srednjih in osnovnih šol Slovenije 2022

Zlato priznanje na srečanju mladih raziskovalcev srednjih in osnovnih šol Slovenije 2022

7. aprila letos je v organizaciji Biotehniškega centra Naklo potekalo regijsko srečanje mladih raziskovalcev, ki je bilo izvedeno na daljavo. Naša šola se je predstavila z dvema raziskovalnima nalogama, v obeh so sodelovali učenci 8. razreda. Anja Režek, Jure Kralj in Vasja Zupanc so raziskovali na področju biologije, Zala Medja in Matej Kalita pa na področju geografije. Vsi so uspešno predstavili nalogo in odgovarjali na vprašanja komisije.

Zala in Matej sta se uspela uvrstiti tudi na državno srečanje, ki je potekalo 16. 5. 2022 v Murski Soboti. Na zagovoru sta naredila odličen vtis in s prvim mestom postala tudi dobitnika zlatega priznanja. Poleg odličnih praktičnih nagrad sta se junija udeležila še svečane podelitve priznanj v Cankarjevem domu.

Vsem raziskovalcem čestitke za opravljeno delo in veliko mero vztrajnosti. Zahvala pa tudi vsem ostalim učencem, ki so sodelovali v raziskavah. Obe nalogi si lahko tudi preberete.

Zala Medja in Matej Kalita: Uporaba zemljevidov in navigacijskih naprav za beleženje poti

Jure Kralj, Anja Režek in Vasja Zupanc: Kako različni dejavniki vplivajo na reakcijski čas?

Mentorici: Barbara Vevar in Nataša Mrak

eTwinning projekt: Vodni in obvodni svet

eTwinning projekt: Vodni in obvodni svet

Učenci izbirnega predmeta astronomija so spoznavali pomen vode za obstoj življenja ter ustreznost rabe (ob)vodnega sveta. Z delom na terenu (raziskovanje vodotoka) so raziskali bližnjo okolico, z Nasinim programom pa pogled na svet iz vesolja. Na ta način so spoznavali lepote našega planeta, možnosti za življenje na njem in pomembnosti varovanja voda.

Učenci so posneli fotografije Zemlje. Poudarek je bil na območjih, povezanih z vodo oziroma pomanjkanjem vode (npr. delte rek, namakalne površine, koralni otoki, puščave, itd.). V učilnici Twinspace so ustvarili zbirke fotografij ter obeležili svetovne dneve, povezane z vodo in Zemljo. Opravili so meritve in opazovanja vodotokov. Namen terenskega dela je bil, da se učenci usposobijo za samostojno delo na terenu (opazovanje/merjenje vodotoka, uporaba merilnih instrumentov, ocena stanja …) ter za uporabo različne informacijske tehnologije za vnos in obdelavo terenskih podatkov.

Svoje ugotovitve (grafe, slike) so predstavili na zaključnem video srečanju, kjer so tudi iskali rešitve za izboljšanje negativnih vplivov človeka na vode. Zaključno video srečanje je potekalo 8. junija na mednarodni dan oceanov. Velik poudarek projekta je temeljil na razvijanju digitalnih kompetenc, sporazumevanju v angleškem jeziku ter varni rabi interneta. Projekt je povezal učence iz različnih držav in povečal njihovo zavedanje, da živimo na istem planetu, kjer je varovanje voda in celotnega okolja nujno.

Nataša Mrak

Terenske vaje ob jezeru, 5. razred

Terenske vaje ob jezeru, 5. razred

V sredo, 15. 6. 2022, smo se učenci s kolesom odpravili v Staro Fužino, v informacijski center TNP Bohinjka. Ogledali smo si njihovo razstavo in izbrali področje, ki nas najbolj zanima, v sobi z razgledom pa smo tudi počili. Svoje delo smo nadaljevali ob obali jezera. Ponovili smo angleško besedišče povezano z jezerom in gorami, merili temperaturo jezerea, opazovali rastline in živali ob in v jezeru. Kamlu smo pridno izpolnili vse naloge in se posladkali s sladoledom. Veseli smo se odpravili proti domu.

Martina M. Sabalić

Ptičje valilnice

Ptičje valilnice

Učenci, ki obiskujejo izbirni predmet obdelava gradiv les, so v spomladanskem času izdelovali ptičje valilnice. Hišnik Drago je pripravil deske ustreznih širin, nato so učenci sami s pomočjo načrta izdelali 10 valilnic.

Valilnice morajo biti izdelane tako, da se odprejo. Preden pride v valilnico nov zarod, je potrebno staro gnezdo očistiti. To se navadno stori pred mesecem februarjem. Pomembna je tudi velikost odprtine v valilnici, saj mora preprečiti vstop nepovabljenim gostom. Zato mora biti ravno prav velika za tisto vrsto ptic, ki jih bomo gostili ali bolje rečeno gnezdili, v naši valilnici.

Izdelava valilnic je potekala v sodelovanju s TD Bohinj. Učenci so za zaključek projekta svoje izdelke pritrdili na drevesa v kampu Danica.

Prosta mesta za obiskovalce v kampu bodo s prihajajočim poletjem verjetno kmalu pošla. Mi pa upamo, da bodo tudi naše valilnice kmalu polno zasedene.

Anže Krek

     

 

Arhivi

Dostopnost