Novice Osnovne šole dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
Tehniški dan za devetošolce – Velenje

Tehniški dan za devetošolce – Velenje

Na deževno aprilsko jutro smo se z devetošolci odpravili v Velenje. Avtobus, s katerim smo se peljali, je bil nenavadno dolg, saj smo najštevilčnejša generacija na šoli, a udoben, kajti čakala nas je daljša vožnja. Cilj našega potovanja je bil spoznati Šaleško dolino, premogovništvo, njim povezano TEŠ kot največjo proizvajalko električne energije v Sloveniji in posledice izkopavanja (spreminjanje pokrajine in globalno segrevanje, kot posledica nastalih plinov iz TEŠ). 

Najprej smo si nadeli čelade in halje, si v žep stlačili knapovsko malico in se spustili v podzemni del. Tam smo spoznali in doživeli delo knapov včasih in ga primerjali z današnjim. Doživeli smo simulacijo eksplozije v premogovniku, sv. Barbaro, ki je zavetnica knapov, trd knapovski jezik in razmišljali, kako smo lahko srečni, da živimo v današnjem času. Včasih so fantje naše starosti trdo delali v premogovniku.  

Glavni del je bila seveda malica v najgloblji jedilnici na Slovenskem. O, kako nam je teknila. Klobasa je bila okusnejša kot kadarkoli prej, naši želodci pa povečini prazni, ker smo se zgodaj odpravili od doma in smo zajtrk povečini vsi preskočili.  

V nadzemnem delu smo si ogledali skromno knapovsko stanovanje, belo in črno garderobo, spoznali lignit, »skok čez kožo« in že nastale posledice izkopavanja premoga. Na razgledno ploščad pa smo šli pogledat nastala ugrezninska jezera, TEŠ in izsekan, izseljen del,  kjer se bo v naslednjih letih Velenjsko in Šoštanjsko jezero še povečalo, ker se bo zemlja, zaradi izkopavanja lignita, še ugrezala. Spoznali smo še nenavadno knapovsko naselje Kunta Kinte, namenjeno  počitku in vrtnarjenju, zgrajeno v neobičajnem afriškem slogu. 

Ker dež ni ponehal in nam je veter preveč obračal dežnike, se nismo podali na sprehod okrog Velenjskega jezera, ampak smo se odpravili kar proti domu, kjer pa nas je pričakal sneg.  

devetošolci in vodja TD učiteljica Urška Beznik 

Mednarodni projekt »Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice«

Mednarodni projekt »Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice«

Naša šola je v partnerstvu s šolo OŠ Jagode Truhelke iz Osijeka (Hrvatska) sodelovala pri mednarodnem projektu »Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice«. Mednarodni projekt sodelovanja hrvaških in slovenskih šol organizirata ZBDS – Sekcija za šolske knjižnice in HKD – Sekcija za školske knjižnice in vključuje šolske knjižnice.

Na naši šoli so v projektu sodelovali učenci sedmega razreda pri bralni znački z mentoricama Marijo Heleno Logar in Urško Repinc, na hrvaški strani pa skupina učencev iz drugega in šestega razreda z mentoricama Liano Mur in Ireno Bando.

Izvajanje projekta je vključevalo različne aktivnosti. Na začetku šolskega leta so se mentorice pogovarjale in odločale o izbiri literature, ki naj bi jo učenci spoznavali. Odločili smo se za Elo Peroci in Ivana Kušana. Naredili smo tudi načrt, kako učence seznaniti s sodelujočo šolo in krajem, v katerem se nahaja. Vse to smo vključili v program tedna enotedenske mobilnosti v sklopu projekta Erasmus+ Obogatimo naše delo, ki je potekala konec marca 2023 na naši šoli. Prvi dan tega srečanja je bilo na vrsti srečanje skupine učencev iz partnerske šole v Osijeku z vsemi učenci naše šole v sklopu kulturnega programa, ki smo ga pripravili. Seznanili smo obiskovalce z našo šolo ter pripravili predstavitev našega kraja. Marsikaj od tega smo jim kasneje v živo prikazali. Učenci iz Osijeka so nam pripravili zanimivo predstavitev njihove šole, pisateljice, po kateri se imenuje, njihovega šolskega okoliša, Osijeka in Slavonije ter celotne države Hrvaške. Zadnji dan druženja je bila na vrsti predstavitev prebranega. Učenci naše šole so predstavili delo pisatelja Ivana Kušana Domača naloga, učenci iz Osijeka pa so dramatizirali Muco Copatarico – v slovenščini. To je bil zanimiv kulturni dogodek.  Za zaključek tega programa je bil organiziran kviz Kahoot, v katerem so učenci v mešanih skupinah odgovarjali na vprašanja o tem, kar so se skozi celotni teden naučili, med drugim tudi o literaturi sodelujočih šol.

Dan Zemlje za Zemljo prihodnosti

Dan Zemlje za Zemljo prihodnosti

Da imamo samo eno Zemljo, ki jo moramo ohraniti za naše potomce, smo z učenci predmetne stopnje spoznavali v petek, 21. 4., in ponedeljek, 24. 4.

Šestošolci so spoznavali, zakaj imajo rastline semena ter z obiskom ekološke kmetije ter Gostišča Danica ozavestili pomen ekološkega kmetovanja za ohranitev rodovitnosti tal in ohranjanje raznovrstnosti življenja.

Sedmošolci so spoznavali lastnosti, pomen in načine čiščenja vode, obiskali čistilno napravo v Bohinjski Bistrici ter v dramski uprizoritvi opozorili na ohranjanje narave.

Učenci osmega razreda so spoznavali načine pridobivanja električne energije s poudarkom na trajnostnih in obnovljivih virih. V praksi so preučevali, kako z energijo lahko varčujemo že, če toplotno izoliramo hišo.

Devetošolci so ozaveščali pomen biodiverzitete za naše preživetje, na biodiverzitetni kliniki iskali rešitve za ogrožene vrste, izdelali promocijske videoposnetke za ohranjanje biodiverzitete ter s konkretno akcijo izdelovanja žuželčnikov ter ptičjih valilnic prispevali k bogatitvi šolskega vrta z različnimi bivališči za živali.

Ob Dnevu Zemlje našemu planetu želimo, da bi z vlaganjem vanj ohranili njegovo raznolikost za prihodnje generacije. Upamo, da smo z našimi majhnimi dejavnostmi naredili kakšen korak v pravo smer.

Barbara Vevar

Foto: Branka Mavrič, Nataša Mrak, Nataša Stare, Monika Zupanc

Pridobili naziv in znak »Šola eTwinning« za obdobje 2023-24

Pridobili naziv in znak »Šola eTwinning« za obdobje 2023-24

Spomladi smo na podlagi nekajletnega dela ponovno pridobili naziv šola eTwinning za obdobje 2023/24. Znak je bil podeljen 4485 šolam v Evropi, med njimi je bilo 15 slovenskih šol/vrtcev. Z veseljem objavljamo, da je naziv pridobila tudi naša šola.

Z znakom nagrajene šole so pripravljene sodelovati v razvojnem popotovanju z dejavnostmi, ki jih je mogoče objektivno vrednotiti.

 Poslanstvo šol eTwinning predstavlja usmeritev vseh šol eTwinning. Poslanstvo poudarja elemente, kot so: 

  • deljeno vodenje,
  • sodelovanje in timsko delo,
  • vključenost učencev,
  • vključenost in inovativnost,
  • postati zgled za druge šole.

 Več o znaku ‘Šola eTwinning’ lahko preberete tukaj.

Nataša Mrak

Noč geografije in Foto natečaj »Mi v pokrajini«

Noč geografije in Foto natečaj »Mi v pokrajini«

V petek, 14. 4. 2023, zvečer smo na naši šoli obeležili Noč geografije, ki vključuje geografske dogodke po vsem svetu.

Na šoli smo imeli delavnice, v katerih smo na različne načine spoznavali države sveta, dva dogodka pa sta potekala na daljavo. V prvem dogodku  – predstavitev lanskih najuspešnejših raziskovalnih nalog – sta svoje delo širši javnosti predstavila Zala Medja in Matej Kalita iz 9. razreda. Drugi dogodek pa je prinesel razglasitev zmagovalcev fotografskega natečaja »Mi v pokrajini.« Vsi, ki smo imeli takrat delavnice na šoli, smo navijali za našega Vasja Zupanca iz 9. razreda, ki je v kategoriji osnovnošolskih fotografij dosegel drugo mesto med 85 fotografijami. S svojo fotografijo je opozoril na svetlobno in drugo onesnaževanje v prometu in pripisal “Naše aktivnosti puščajo sledi.”

V delavnicah smo okušali Mehiko, Ameriko in Grčijo, v kvizu smo šli na pot okoli sveta in spoznavali različne zastave, vzporednike, jezike, časovne pasove, šteli prebivalce, za zaključek večera pa smo skupaj z učiteljico Mojco Odar stopili še na Islandijo. Več naj povejo fotografije in VIDEO, za recepte pa povprašajte kuharske mojstre.

Povezave na napovednik dogodkov Noči geografije (tukaj) in rezultate natečaja “Mi v pokrajini” (tukaj).

Nataša Mrak, Barbara Vevar, Eva Vavroš

Zlato priznanje na tekmovanju iz znanja geografije

Zlato priznanje na tekmovanju iz znanja geografije

Zaključeno je letošnje tekmovanje iz geografije z naslovom »Geografija voda.«

Na šolskem tekmovanju v novembru je sodelovalo 12 tekmovalcev, štirje so osvojili bronasta priznanja: to so Matej Kalita, Voranc Markič, Matija Rožič in Neža Habjan.

Na državno tekmovanje se je uvrstil Matej Kalita iz 9. b. Na prvoaprilsko soboto je v Vipavi uspešno rešil pisne in terenske naloge ter osvojil zlato priznanje.

Učenci so letos dodobra spoznali vodne ekosisteme (oceane sveta, Triglavska jezera, Koprski zaliv, reko Nil, Velika jezera v ZDA, koralne grebene, podzemno vodo …) ter njihov pomen za naravo in človeka, obenem pa nujnost varovanja in trajnostnega ravnanja s to pomembno dobrino.

Pohvala vsem tekmovalcem za udeležbo in ves trud, ki so ga vložili v priprave, dobitnikom priznanj pa čestitke. Še posebej čestitamo Mateju.

Nataša Mrak

Viri slik:

https://in.pinterest.com/pin/612771093037045918/ (24. 4. 2023)

Folger, T., 2020. TAKO NEIZMERNA, A TAKO KRHKA. National Geographic Slovenija, 15, 12, str. 50–81.

Natek, K., 2015. POPLAVE V MESTIH. Geografski obzornik, 62, 4, str. 4–12. URL: http://zgs.zrc-sazu.si/Portals/8/Geografski_obzornik/go_2015_4.pdf (20. 12. 2022).

 

Arhivi

Dostopnost