Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Chain stories (Verižne zgodbe v angleščini)

https://online.fliphtml5.com/uhuhq/dtac/?fbclid=IwAR2Q832G2Fb_vYP7_Yq7QMkijwGFBaFFWKqfAzQHEM1mNpgtwelAj1rWEvE#p=1

To so zgodbe ki so jih napisali otroci za otroke – iz osmih partnerskih držav. Vsaka zgodba se je začela v eni od držav, nadaljevala v drugi in bila poslana naprej … Zgodbe so potovale na tisoče kilometrov med Bolgarijo, Portugalsko, Turčijo, Latvijo, Slovenijo, Romunijo, Grčijo in Litvo, dokler niso bile končane. V e-knjigi so še štiri verižne zgodbe, ki so jih ustvarili otroci, ki so jih ustvarili otroci, ki so sodelovali pri tej dejavnosti v sklopu prvega projekta REF 2015 – 2017.

https://online.fliphtml5.com/uhuhq/dtac/

Urška Repinc

Noč knjige 2022

Noč knjige 2022

Na šoli razvijamo bralno pismenost tudi s projektom Radi beremo. Vsako leto za pridne bralce knjig pripravimo celovečerni bralno-ustvarjalni dogodek Noč knjige. Letos (3. junija) se ga je udeležilo več kot 200 učencev od 1.do 9. razreda, ki so osvojili Finžgarjevo, angleško, nemško ali zgodovinsko bralno značko. Ker v tem šolskem letu zaključujemo z večletnim mednarodnim projektom Erasmus+ (Reading with Ease and Fun), ki spodbuja branje pri mladih, smo dejavnosti na Noči knjige povezali s temo branje za zabavo.   

Prireditev se je najprej odvijala v avli matične šole, kjer smo imeli srečanje z literarnim gostom. Obiskal nas je mladinski pisatelj Žiga X. Gombač, ki je s svojim duhovitim in detektivsko obarvanim nastopom vse navdušil. Marsikdo bo zdaj še raje segel po njegovih knjigah, kot so Moja abeceda, Lumpsterji, NK Svoboda, Skrivnosti mladih levov, knjige iz zbirk Kompanjoni in Živa iz muzeja … 

Večer smo nadaljevali z ustvarjalnimi delavnicami po razredih. Prvošolci so izdelovali knjižne kazalke z motivom svoje živali, drugošolci so ustvarjali knjižne kazalke na temo prebranih pravljic, kazalke pa bodo uporabljali v zvezku, kamor rišejo in pišejo vsebino prebranih knjig. Tretješolci so izdelovali knjižne junake in kazalke oziroma so likovno poustvarjali pujske ob pravljici O treh pujskih. Četrtošolci so imeli pravi filmski večer – razredni kino F(ino) B(o) Z(večer). Z verižico vstopnic, oblečeni v pižamo in z dvema različnima nogavicama so si ogledali muzikal. Petošolci so na ustvarjalni delavnici spoznavali pisanje s tušem in žigosanje. Za spomin so izdelali unikatno diplomo za pridno branje, ki so jo sami zapečatili.

Bralci od 6. do 9. razreda so se zabavali v treh različnih delavnicah: na kulinarično obarvani delavnici so reševali knjižne uganke in si za nagrado pripravili slasten ‘smuti’, na računalniški delavnici so s pomočjo aplikacije Storyboard ustvarjali kratke, domišljije polne zgodbe v obliki stripa, na tretji delavnici pa so se preizkusili v šivanju trakov/obeskov za knjižnično izkaznico. Osmošolci in devetošolci so imeli v nadaljevanju večera še več ustvarjalnih dejavnosti, saj so prespali v šoli.

Noči knjige so se tokrat na matični šoli udeležili tudi učenci podružnične šole. Preživeli so zabaven in ustvarjalen petkov večer. Prvošolci in drugošolci so brali pravljico o slončku Elmerju. Kasneje so jo dramatizirali, sestavljali slončke po predlogah in skupaj naredili enega velikega slona. Učenci 3. in 4. razreda pa so poustvarjali Gombačeve zgodbe.

Letošnja Noč knjige je bila zaradi raznolikih in zanimivih dejavnosti za učence prijetna in zabavna. Še enkrat čestitamo vsem, ki so med šolskim letom pridno brali in si za nagrado prislužili udeležbo na Noči knjige, v naslednjem šolskem letu pa k branju knjig (tudi za bralno značko) vabimo še ostale učence.

Mentorice: sodelujoče učiteljice projekta Radi beremo

Ptičje valilnice

Ptičje valilnice

Učenci, ki obiskujejo izbirni predmet obdelava gradiv les, so v spomladanskem času izdelovali ptičje valilnice. Hišnik Drago je pripravil deske ustreznih širin, nato so učenci sami s pomočjo načrta izdelali 10 valilnic.

Valilnice morajo biti izdelane tako, da se odprejo. Preden pride v valilnico nov zarod, je potrebno staro gnezdo očistiti. To se navadno stori pred mesecem februarjem. Pomembna je tudi velikost odprtine v valilnici, saj mora preprečiti vstop nepovabljenim gostom. Zato mora biti ravno prav velika za tisto vrsto ptic, ki jih bomo gostili ali bolje rečeno gnezdili, v naši valilnici.

Izdelava valilnic je potekala v sodelovanju s TD Bohinj. Učenci so za zaključek projekta svoje izdelke pritrdili na drevesa v kampu Danica.

Prosta mesta za obiskovalce v kampu bodo s prihajajočim poletjem verjetno kmalu pošla. Mi pa upamo, da bodo tudi naše valilnice kmalu polno zasedene.

Anže Krek

     

 

ZEMLJA PLEŠE Koncert šolskih zborov z gosti

ZEMLJA PLEŠE Koncert šolskih zborov z gosti

»Glasba lahko spreminja svet, ker glasba spreminja ljudi.«

(Bono)

V ponedeljek, 6. junija 2022, so se na prireditvi Zemlja pleše predstavili zbori, ki delujejo na matični in podružnični osnovni šoli dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica. Program so začeli najmlajši. To je bil njihov prvi nastop pred publiko. Nato so se zvrstili še starejši učenci. Za predah med pevskimi točkami in popestritev pevskih nastopov pa so poskrbeli posamezni učenci, ki nabirajo svoje znanje v glasbenih šolah. Skladba, pri kateri smo si sposodili naslov prireditve je zazvenela iz grl vseh nastopajočih ob spremljavi šolskega orkestra brenkal.

Marta Volf Trojer, učiteljica glasbe

Pohod na Peč – 1. razred

Pohod na Peč – 1. razred

Zjutraj smo se iz Bohinjske Bistrice odpeljali po Spodnji Bohinjski dolini do Ribčevega Laza. Tam smo si pogledali zemljevid Bohinja in našo pot. Nato smo se peš odpravili do Stare Fužine, kjer smo »zagrizli« v breg in se povzpeli na vzpetino Peč. Osvojili smo vrh, si ogledali Bohinjsko jezero in okoliške hribe in gore. Vsi smo bili zadovoljni, da imamo v Bohinju tako lepe kraje, kjer se odpre še lepši razgled.

Učiteljice 1. razredov

Arhivi

Dostopnost