Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Za naravo in nas… pogozdovanje na Jelovici

Za naravo in nas… pogozdovanje na Jelovici

V petek, 17. novembra 2023, smo se z učenci, ki obiskujejo izbirne predmete Obdelava gradiv Les, Raziskovanje domačega kraja in Tehnika, odpravili na poučno in aktivno terensko delo na Jelovico. Naš cilj je bil osveščati učence o pomembnosti ohranjanja gozda in izvajati konkretne ukrepe za obnovo ter vzdrževanje naravnega okolja. Pod vodstvom izkušene gozdarke Lucije Odar iz Zavoda za gozdove Slovenije smo se posvetili pogozdovanju površin, ki so bile prizadete zaradi delovanja podlubnikov. S skupnimi močmi smo zasadili približno 250 sadik macesna, kar je pomemben korak k obnovi lokalnega ekosistema. Učenci so imeli priložnost raziskovati teren in neposredno doživeti gozdne ekosisteme. S praktičnim delom so lahko bolje razumeli pomen ohranjanja biotske raznovrstnosti ter vpliv človeških dejavnosti na gozdno okolje. Zavedamo se, da so majhni koraki, kot je naše dejanje na Jelovici, ključni za ohranjanje ravnovesja v naravi in ustvarjanje zdravega okolja za nas in prihodnje generacije.

Monika Zupanc

Z uravnoteženo prehrano do zdravja

Z uravnoteženo prehrano do zdravja

Cel četrtek, 16. 11. 2023, smo učenci 5. razredov namenili ozaveščanju o zdravi prehrani ter prednostih, ki jih prinaša lokalna hrana. V dan smo vpletli tudi tradicionalni slovenski zajtrk, tako da je bil dan poln vtisov in čutnih zaznav. Z vodjo prehrane, Marušo Cund in učiteljicami, Branko Mavrič, Marinko Soklič, Martina Mašić Sabalić, smo naredili zdravo pico, se sprostili na čajanki, spoznavali količino sladkorja v različnih pijačah ter se urili v uporabi prehranskega semaforčka in kritičnega branja hranilnih snovi na deklaracijah prehrambenih izdelkov.

Martina M. Sabalić

foto: Marinka Soklič

ELaDiNa projekt

ELaDiNa projekt

ELaDiNa – Early Language Development in Nature projekt je potekal od septembra 2020 do avgusta 2023. Nosilec projekta je bil CŠOD.

Projekt ELaDiNa je temeljil na raziskovanju in spodbujanju jezikovnih zmožnosti otrok z aktivnostmi v naravi. Namen projekta je bil prepoznati, osvetliti in izkoristiti možnosti in priložnosti, ki jih nudi učenje v naravi, ter tako izboljšati otrokove sporazumevalne zmožnosti. V okviru projekta smo razvili generični model, pripravili in izvedli program treninga ter pripravili dva priročnika za spoznavanje inovativnega poučevanja v naravi in razvijanje sporazumevalnih zmožnosti, ki bodo obogatili pedagoški proces. 

Ciljna skupina so otroci od 3 do 7 let. 

Pri projektu ELaDiNa so sodelvali strokovnjaki iz Švedske, Slovenije in Nemčije. Partnerske organizacije so v projekt ELaDiNa vnesle svoje bogate izkušnje in strokovno znanje s področja poučevanja v naravi in spodbujanja razvoja jezikovnih zmožnosti. Rezultat intenzivne izmenjave izkušenj in znanja je premišljen in preverjen projektni model, ki bo stimuliral, razširil in obogatil pedagoški proces. Udeleženci projekta so prispevali h globljemu razumevanju pomena otrokovih izkušenj v naravi za spodbujanje zgodnjega razvoja sporazumevalne zmožnosti.

Objava dokumentov na spletni strani CŠOD: https://www.csod.si/stran/eladina-projekt

Sodelovanje šole in lokalnega podjetja

Sodelovanje šole in lokalnega podjetja

V sodelovanju z RAGOR-jem (Regionalna agencija Zgornje Gorenjske) in Občino Bohinj smo se z učenci, ki obiskujejo izbirni predmet Obdelava gradiv les, odpravili na ogled proizvodnje Lip Bohinj. Namen obiska je bil poglobiti razumevanje procesa proizvodnje, hkrati pa spodbuditi lokalno gospodarstvo in izobraževanje. V podjetju Lip Bohinj, specializiranem za proizvodnjo opažnih plošč, so učencem ponudili vpogled v postopek izdelave, ki vključuje različne faze, od priprave surovin do končnega izdelka. Pokazali so nam še kako se sestavi krmilnica za veverice. Učenci so prejeli tudi sestavne dele krmilnice, ki so jih kasneje v šoli sestavili. Sodelovanje med šolo in lokalnimi podjetji je ključnega pomena za vzpostavitev mostu med teorijo, ki jo učenci pridobijo v učilnici, in praktičnimi izkušnjami v podjetju. Omenjeni dogodek je popestril učno izkušnjo učencev in poudaril pomen lokalne skupnosti in njenega gospodarstva.

Besedilo in fotografije: Monika Zupanc

Arhivi

Dostopnost