TNP -informacijska točka v čitalnici |
Obisk policijske postaje Bled, 2. razred
V sredo, 21. 9., smo si drugošolci z matične in podružnične šole ogledali policijsko postajo na Bledu.
Razdelili smo se v dve skupini, saj je bila postaja za obisk vseh naenkrat premajhna. Tako si je prva skupina pod vodstvom policista najprej ogledala prostore na policijski postaji, učenci pa so spoznali splošne naloge in delo policista. Seznanili so se z vozili in pripomočki, ki jih policisti uporabljajo pri svojem delu.
Četrtošolci na Rudnici
Četrtošolci smo se v petek, 23. 9. 2022, na državni praznik-dan slovenskega športa, povzpeli na Rudnico. Zjutraj nas je še malo zeblo, na vrhu pa nas je že čakalo sonce. Ustavili smo se na obeh razglednih točkah in si ogledali Zgornjo in Spodnjo dolino. Najlepši del športnega dneva pa je bila seveda zaslužena malica-z razgledom na Bohinjsko jezero. Res je čudovit ta naš Bohinj!
Alenka Rozman
Obiskali smo šotno barje in kopo
Četrtošolci smo v torek, 20. 9. 2022 obiskali šotno barje Goreljek in kopo na Gorjušah.
Zjutraj smo se najprej odpeljali do Goreljeka, tam sta nas počakali predstavnici TNP Maja in Nina. Skupaj z njima smo spoznali šotno barje. Šotna barja so v Sloveniji precej redek ekosistem. Bolj pogosta so na severu Evrope. So zelo občutljiv ekosistem, tudi teptanje in hoja po njih jim ne koristi, zato je TNP za namene izobraževanja uredil učno krožno pot okoli barja Goreljek.
Po malici pa smo se odpeljali še do Gorjuš, kjer smo obiskali kopo in spoznali oglarjenje. Zakaj so včasih potrebovali velike količine oglja, kako so naredili oglje, … To in še več sta nam predstavila Jure in Jaka.
Za uspešno izvedbo naravoslovnega dneva se najlepše zahvaljujemo vsem sodelujočim.
Mojca Odar
Planinci 2.r
Med postanki smo imeli malico, malo zapeli in se šli družabne igre. Komaj čakamo na še!
Usposabljanje na Švedskem
V okviru projekta ELaDiNa sva se vodji projekta Tjaša Tišov in Petra Pintar od 11. 9. 2022 do 14. 9. 2022 udeležili 2. mednarodnega usposabljanja v Jönköpingu na Švedskem, ki ga je organiziral konzorcijski partner Hoghskolan for larande och kommunikation i Jönköping.
V poznih popoldanskih urah sva skupaj s še 14 udeleženci iz Slovenije prispeli do nastanitve na Švedskem. Naše izobraževanje je bilo sicer kratko, vendar pa zato toliko bolj intenzivno. V ponedeljek in torek smo v skupinah analizirali naše preteklo delo, predvsem s pomočjo videoposnetkov učencev in posnetkov različnih učnih situacij, ki smo jih pripravljali tekom prejšnjega šolskega leta. Osredotočili smo se na povezavo razvoja zgodnjega jezika in zunanjega okolja, ki v okviru našega projekta velja za spodbudno mesto pri interakciji in komunikaciji med učenci. Udeležili sva se tudi različnih delavnic s katerimi lahko pri učencih spodbujamo govor in poslušali predavanje Tanye Richardson iz Univerze v Northamptonu. Ogledali sva si tudi eno izmed privatnih gozdnih šol, ki je bila v neposredni bližini, in bili nad njeno postavitvijo in organizacijo navdušeni. V nadaljevanju smo v skupinah postavili nekaj modelov s katerimi bi učence še bolj spodbudili k razvijanju jezika v različnih kontekstih.
V tem šolskem letu se bo oblikoval priročnik oz. projektni model, ki bo stimuliral, razširil in obogatil pedagoški proces, pripravili pa bomo tudi praktičen priročnik z različnimi dejavnostmi in vsebinami, ki bo v pomoč učiteljem pri zgodnjem poučevanju jezika v naravi.
Tudi letošnje šolsko leto bosta v raziskavi sodelovala ena skupina iz vrtca in en razred iz šole. Na tem mestu se vsem lepo zahvaljujeva za sodelovanje.
Petra Pintar in Tjaša Tišov