Novice Osnovne šole dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
Prireditev na Voglu

Prireditev na Voglu

Vabljeni na božično novoletni koncert na Vogel, 23. 12. 2022 ob 18. 00. Učenci 4. a in b razreda so pripravili zelo zanimiv program. Potekal bo tudi srečelov, izkupiček pa bo namenjen Šolskemu skladu OŠ dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica.

Gondola bo ta večer brezplačna. Pridite, lepo bo! 

Alenka Rozman

 

Šolsko tekmovanje Bober

Šolsko tekmovanje Bober

V začetku meseca novembra je na šoli potekalo šolsko računalniško tekmovanje.

Tekmovanje Mladi bober je namenjeno učencem od 6. do 9. razreda osnovne šole, ki jih zanimajo različne teme s področja računalništva oz. informatike. Poudarek ni na programiranju in poznavanju tehničnih podrobnosti, pač pa na širši tematiki in reševanju problemov s tega področja. Učenci tako preko zanimivih in logičnih problemov spoznajo, da računalništvo in s tem računalnik ni le orodje za komuniciranje, brskanje po spletu, naprava za gledanje filmov in poslušanje glasbe …, ampak je veliko več.

Tekmovanje Bobrček pa je namenjeno učencem od 2. do 5. razreda osnovne šole. Tekmovanje je razvedrilne narave, vendar se učenci kljub temu spopadejo z raznoraznimi zanimivimi računalniškimi problemi.

Tekmovanja Mladi bober se je udeležilo 20 učencev naše šole. Najboljši med njimi so osvojili bronasto priznanje:

  1. razred: Eva Habjan in Nik Koren
    7. razred: Lucija Cvetek
    8. razred: Tajda Arh, Neža Habjan, Gaber Jurkovič, Andrej Komar, Sara Koren, Lev Krkoč, Gabriel Selan
    9. razred: Zala Medja

Tekmovanja Bobrček pa so se udeležili učenci, ki obiskujejo neobvezni izbirni predmet Računalništvo. Bronasto priznanje sta dosegla učenca iz 4. razreda: Helena Rozman in Nace Žnidar.

Vsem tekmovalcem za udeležbo na tekmovanju in osvojeno priznanje iskreno čestitam.

Mentorica: Katarina Dobravec

Naravoslovni dan 9. r – Krajinski park Strunjan

Naravoslovni dan 9. r – Krajinski park Strunjan

V petek, 9. 12. 2022, smo se z devetošolci podali proti morju. Nič kaj obetavna vremenska napoved se je žal uresničila. Že na poti do Strunjana smo iz avtobusa spoznavali okolico.Kljub deževnemu dnevu smo se sprehodili po Krajinskem parku Strunjan, ki je edino zavarovano območje v Slovenski Istri.  Skupaj z vodičkama iz CŠOD smo spoznavali naravno, kulturno in tehnično-etnološko dediščino, spomenike oblikovane narave ter izjemne naravne pojave. Tu se nahajajo najvišje obrežne pečine v flišu, najmanjše delujoče soline v Jadranu in morska laguna Stjuža – edina na slovenski obali. Na koncu smo se sprehodili po trasi nekdanje ozkotirne železnice Porečanke oziroma Istranke in skozi tunel prišli v Portorož.

Polni novih vtisov in mokri smo se odpeljali domov.

Marjeta Dobravec

Tekmovanje v razvedrilni matematiki

Tekmovanje v razvedrilni matematiki

Prvo tekmovanje iz razvedrilne matematike je bilo izvedeno že v šolskem letu 1989/1990. Cilji tekmovanja pa z leti ostajajo isti. Le-ti so: širjenje in poglabljanje znanja matematike, utrjevanje algoritmičnega mišljenja, logičnega sklepanja, računskih spretnosti in prostorske predstavljivosti …

  1. novembra je tako tudi na naši šoli, kakor tudi drugje po Sloveniji, potekalo šolsko tekmovanje iz razvedrilne matematike. Na tekmovanju so sodelovali učenci od 6. do 9. razreda, katerih je bilo skupaj 34.

Najboljši so dosegli bronasto priznanje:

  1. razred: Eva Habjan, Nik Koren
    7. razred: Lucija Cvetek
    8. razred: Tajda Arh, Tomaž Cvetek, Eva Colja Obiako, Gabriel Selan
    9. razred: Julija Jeklar, Zala Medja, Vita Žnidar

Tajda Arh in Julija Jeklar pa sta uvrstili naprej na naslednjo stopnjo tekmovanja, torej na državno tekmovanje, ki bo 25. 2. 2023 v Ljubljani.

Vsem tekmovalcem iskreno čestitamo!

Mentorice: Katarina Dobravec, Monika Zupanc, Marjeta Dobravec

Sledenje na delu (Job Shadowing) na Hrvaškem

Sledenje na delu (Job Shadowing) na Hrvaškem

Od 5. do 9. decembra 2022 je na OŠ Jagode Truhelke v Osijeku na Hrvaškem potekalo sledenje na delu (Job Shadowing) v sklopu mednarodnega projekta Erasmus+ Obogatimo naše delo. Strokovni delavci naše šole, ki smo se odpravili v Osijek, smo v tem tednu spremljali pouk ter druge šolske in obšolske dejavnosti z različnih vsebinskih področij od 1. do 8. razreda osemletke. Ob tem smo dobili zamisli, ki jih bomo lahko vpeljali v naše pedagoško delo, hkrati pa smo si s hrvaškimi kolegi izmenjali izkušnje in znanje.
Partnerska šola v projektu je ena od dvajsetih osnovnih šol v Osijeku in ima že 140-letno  zgodovino. Nahaja se v Donjem gradu, nedaleč od nabrežja reke Drave. Šolska zgradba je zaščiten arhitekturni spomenik. Šolo obiskuje okrog 500 učencev v dveh izmenah – dopoldanski in popoldanski. Šola se imenuje po znani pisateljici Jagodi Truhelki, ki je že od otroštva gojila močno ljubezen do hrvaškega jezika. To se je odražalo tudi v njenem poklicnem življenju. Kot predana učiteljica se je zavzemala za individualni pristop do otrok in vztrajnost v medsebojni komunikaciji. Tudi danes šola po ravnateljevih besedah sledi omenjenim načelom, kar se kaže v uspehih učencev in motiviranosti učiteljev. Že ob prihodu na šolo smo občutili tudi prijaznost in srčnost vseh na šoli. Še posebej smo bili pozitivno presenečeni nad dobrodošlico in kulturnim programom, ki so ga pripravili posebej za naš obisk.
V celotnem tednu smo imeli možnost vpogleda v hrvaški šolski sistem in v različne načine poučevanja na razredni in predmetni stopnji pri različnih obveznih in izbirnih predmetih ter obšolskih dejavnostih. Pri urah pouka, pri katerih smo sodelovali, smo bili pozorni predvsem na proces razvijanja bralnih in digitalnih kompetenc pri učencih ter na njihove medsebojne odnose in sistem vrednot. Učitelji in učenci so pri urah prikazali močno vpetost v različne mednarodne projekte (npr. eTwinning), zlasti pri urah angleškega in nemškega jezika. Učenci so zato samozavestni in uspešni v govornem nastopanju in izražanju, spretni pa so tudi pri uporabi digitalnih orodij, ki jih uporabljajo za komunikacijo in skupno sodelovanje s partnerskimi šolami po svetu. Pri vseh predmetih je bilo opaziti, da velik poudarek namenjajo tudi razvijanju kreativnega mišljenja, ustvarjalnosti in ročnih spretnosti. Učenci so npr. za adventni sejem ustvarjali izdelke v servietni tehniki, kazalke v t. i. zlatovezu so opremili s QR-kodo s prazničnim voščilom, pri biologiji in kemiji so v skupinah na temo zdrave prehrane pripravili promocijsko gradivo in poučne igre …
Šola namenja veliko pozornosti nadarjenim učencem, ki jih uspešno motivirajo za vključevanje v številne šolske, državne in mednarodne projekte. Njihovo delo prikažejo na različne načine – s pomočjo različnih digitalnih orodij/aplikacij ali pa izdelke razstavijo v šoli kot eksponate v galeriji.
Kljub temu da se šola nahaja v mestnem okolju, nekatere učne vsebine (predvsem naravoslovne in družboslovne) obravnavajo v sodelovanju z lokalnimi ustanovami, ki smo si jih ogledali tudi mi. Obiskali smo narodni naravni park Kopački rit z interaktivnim muzejem v dvorcu Tikveš in Izobraževalni center Podravje (projekt Naturavita za razminiranje, obnovo in zaščito gozdov).
Naše poučno in prisrčno druženje s partnersko šolo se je sicer zaključilo, vendar bomo sodelovali tudi v prihodnje. Z veseljem namreč pričakujemo marec 2023, ko nas bodo naši hrvaški prijatelji obiskali v Sloveniji. Na naši šoli bodo njihovi drugošolci in šestošolci navezovali stike s slovenskimi vrstniki, se udeleževali raznih učnih dejavnosti in spoznavali značilnosti našega kraja z okolico. Na snidenje!

Besedilo in foto: ekipa Erasmus+

Arhivi

Dostopnost