Novice Osnovne šole dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
Prvi šolski dan za prvošolce

Prvi šolski dan za prvošolce

1. septembra se je cela šola zbrala v šolskem atiju, kjer sta učence pozdravila župan Jože Sodja in ravnateljica Mojca Rozman. Učenci, ki so prvič pristopili prag naše šole pa so bili deležni prav posebnega sprejema, saj so jih v šolo pospremili letošnji devetošolci. 

V šoli so se spoznali s svojo učilnico ter učiteljicama, nato pa so jih obiskali policist, ravnateljica in predstavnik  Lip Bohinja, kateri so jim prinesli majice z njihovimi imeni in čisto nove odsevnike, da bodo v prometu kar se da vidni. Medtem so jih v avli šole že nestrpno čakali učenci, ki so lansko šolsko leto obiskovali dramski krožek. Prvošolcem so učenci zaigrali predstavo Mojca Pokrajculja. 

Za konec pa je prvošolce v učilnici čakala sladka malica, torta s katero so proslavili prvi šolski dan. In že je bila ura 10, ko so učence pred šolo čakali starši. 

Učiteljice 1. razredov

Jaz pa pojdem

Jaz pa pojdem

Na zadnji dan pouka smo se poslovili s prireditvijo Jaz pa pojdem, kjer smo skupaj iskali nasvete za izlete, kam iti med počitnicami. Plesali smo Ob bistrem potoku, poslušali legendo o kralju Matjažu, gledali prirejene odlomke Kekca in peli Kekčevo pesem. Na koncu pa smo vsi skupaj “užili dan” s pesmijo Carpe Diem.
Prireditev so pripravili učenci in učitelji razrednega pouka.

Besedilo: Ksenja Ašič

Fotografije: Monika Zupanc

Model osončja v avli šole (eTwinning projekt)

Model osončja v avli šole (eTwinning projekt)

V letošnjem eTwinning projektu (Are we staring at the same sky?) smo si za cilj zadali tudi izdelavo modela našega osončja. V projekt so bili vključeni učenci 9. razreda (Ajda, Anja O., Anja R., Izabela, Taja, Ažbe, Gregor, Mark, Matej), ki so bili pri izbirnem predmetu Daljnogledi in planeti. Kmalu so ugotovili, da je najbolje, če se povežejo z učenci izbirnega predmeta Obdelava gradiv-les, ki lahko pri izdelavi pomagajo.

Februarja so učenci začeli razvijati svojo idejo: kakšen model izdelati, iz kakšnega materiala, kam ga postaviti, da bo imel svoj namen, pri tem pa so morali upoštevati, da bo model nazoren in v pravem razmerju.

Med različnimi idejami, so se odločili za izdelavo iz lesa (s tem so si zagotovili pomoč sedmošolcev), postavitev pa naj bi bila nekje v avli. Zbrali so podatke o velikostih (premerih) planetov ter njihovi oddaljenosti od Sonca ter večkrat s preračunavanjem poskušali najti pravo razmerje. Izšlo se je šele takrat, ko smo dokončno določili, kje bo model postavljen, in sicer na stekleni površini med avlo in učilnico geografije.

Devetošolca Anja in Mark sta načrt predstavila sedmošolcem, ki sov dveh urah izžagali planete in Sonce, pri okvirju pa smo zaprosili za pomoč hišnika. Devetošolci so medtem pripravili kratke opise planetov ter se pripravili na barvanje. Sledilo je še zaključno delo sedmošolcev, ki so še pred poletnim solsticijem do konca pritrdili planete in postavili maketo v avli.

Med projektom so se učenci učili medsebojnega sodelovanja, ugotovili, kako pomembno se je držati dogovorov, da delo lahko gladko poteka ter se veliko naučili drug od drugega. Bili so ustvarjalni, rezultat pa si lahko ogledate v avli šole. Takega sodelovanja si želimo tudi v prihodnje.

Nataša Mrak

Foto: Nataša Mrak, Monika Zupanc

Arhivi

Dostopnost