Novice Osnovne šole dr. Janeza Mencingerja Bohinjska Bistrica
Šotno barje in kopa

Šotno barje in kopa

Konec meseca septembra smo četrtošolci obiskali šotno barje Goreljek in kopo na Gorjušah.

Zjutraj smo se najprej odpeljali do Goreljeka, tam sta nas počakali predstavnici Triglavskega narodnega parka. Skupaj z njima smo spoznali šotno barje. Šotna barja so v Sloveniji precej redek ekosistem. Bolj pogosta so na severu Evrope. So zelo občutljiv ekosistem, tudi teptanje in hoja po njih jim ne koristi, zato je TNP za namene izobraževanja uredil učno krožno pot okoli barja Goreljek. Opazovali smo rastline, živali, merili pH vode …

Po malici pa smo se odpeljali še do Gorjuš, kjer smo obiskali kopo in spoznali oglarjenje. Zakaj so včasih potrebovali velike količine oglja, kako so naredili oglje, … To in še več sta nam predstavila Jure in Jaka. 

Za uspešno izvedbo naravoslovnega dneva se najlepše zahvaljujemo vsem sodelujočim. 

Mojca Odar 

ŠVN 6. razred 3. dan

ŠVN 6. razred 3. dan

Za nami je že tretji dan šole v naravi, ki jo šestošolci preživljamo v Simonovem zalivu. V preteklih dneh smo doživeli marsikaj novega. Najprej smo v Škocjanskih jamah, ki so pod Unescovo zaščito, raziskovali kraški svet z najglobljim podzemnim kanjonom v Evropi. Iskali smo morske živali, na liste odtiskovali rastlinje, izdelovali elastoplane, pletli zapestnice, raziskovali Izolo in obiskali muzej Izolana. V krajinskem parku Strunjan smo od blizu spoznavali obmorske rastline in živali. V četrtek  se bomo z ladjico odpeljali do Pirana in skozi stekleno dno opazovali školjčišča in živi svet pod morsko gladino.

Dejavni smo od jutranje telovadbe, plavanja, do večernega izpolnjevanja dnevnikov. Idej in načrtov za naslednja dva dneva pa imamo še veliko. Upamo, da nam jih uspe čim več izpeljati! Na koncu pa, hura! Vreme nam je res naklonjeno!

Vodja ŠVN: Maja Velički

Izdelovanje elastoplovov

Izdelovanje elastoplovov

Sedmošolci so v sredo, 27. 9., izdelovali elastoplove, to so ladjice s pogonom na elastiko. Učenci so najprej skicirali, nato načrtovali, izdelali elastoplov, ga preizkušali, izboljševali in na koncu izvedli še tekmovanje. Ladjica je morala z enim navitjem elastike prepluti čim daljšo razdaljo. Pri izdelavi so se učili o pomembnosti natančnosti in natančnega dela ter kako različni materiali vplivajo na delovanje elastoplovov. Nastali so zanimivi in inovativni izdelki. Učenci, ki so izdelali elastoplove s prepluto najdaljšo razdaljo, se bodo udeležili tekmovanja v Kranju v naslednjem mesecu.

Monika Zupanc

Arhivi

Dostopnost