Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Obisk policijske postaje Bled, 2. razred

Obisk policijske postaje Bled, 2. razred

V sredo, 21. 9., smo si drugošolci z matične in podružnične šole ogledali policijsko postajo na Bledu. 

Razdelili smo se v dve skupini, saj je bila postaja za obisk vseh naenkrat premajhna. Tako si je prva skupina pod vodstvom policista najprej ogledala prostore na policijski postaji, učenci pa so spoznali splošne naloge in delo policista. Seznanili so se z vozili in pripomočki, ki jih policisti uporabljajo pri svojem delu.

Druga skupina se je medtem sprehodila po Bledu, med sprehodom pa so učenci opazovali promet, ponovili varen prehod čez prehod za pešce, opazovali prometne znake in se sprehodili skozi semaforizirano križišče.
 
Malico smo pojedli na policijski postaji, nato pa sta skupini dejavnosti zamenjali.
 
Preživeli smo lepo dopoldne, ki pa ga je proti koncu prekinil klic NA POMOČ, saj je v Bohinju zagorelo. Tako smo dva policista pospremili še na nujno vožnjo s policijskim vozilom in se odpravili nazaj proti šoli.
 
učiteljice Mihela Odar, Jožica Kašca, Branka Mavrič in Tjaša Tišov
 
Četrtošolci na Rudnici

Četrtošolci na Rudnici

Četrtošolci smo se v petek, 23. 9. 2022, na državni praznik-dan slovenskega športa, povzpeli na Rudnico. Zjutraj nas je še malo zeblo, na vrhu pa nas je že čakalo sonce. Ustavili smo se na obeh razglednih točkah in si ogledali Zgornjo in Spodnjo dolino. Najlepši del športnega dneva pa je bila seveda zaslužena malica-z razgledom na Bohinjsko jezero. Res je čudovit ta naš Bohinj!

Alenka Rozman

Obiskali smo šotno barje in kopo

Obiskali smo šotno barje in kopo

Četrtošolci smo v torek, 20. 9. 2022 obiskali šotno barje Goreljek in kopo na Gorjušah.

Zjutraj smo se najprej odpeljali do Goreljeka, tam sta nas počakali predstavnici TNP Maja in Nina. Skupaj z njima smo spoznali šotno barje. Šotna barja so v Sloveniji precej redek ekosistem. Bolj pogosta so na severu Evrope. So zelo občutljiv ekosistem, tudi teptanje in hoja po njih jim ne koristi, zato je TNP za namene izobraževanja uredil učno krožno pot okoli barja Goreljek. 

Po malici pa smo se odpeljali še do Gorjuš, kjer smo obiskali kopo in spoznali oglarjenje. Zakaj so včasih potrebovali velike količine oglja, kako so naredili oglje, … To in še več sta nam predstavila Jure in Jaka. 

Za uspešno izvedbo naravoslovnega dneva se najlepše zahvaljujemo vsem sodelujočim. 

Mojca Odar

Planinci 2.r

Planinci 2.r

Drugošolci, ki obiskujemo planinski krožek, smo imeli prvi izlet. Na poti smo namenoma zavijali s poti 😉 – hodili po gozdu, poslušali šumenje listja in pokanje vejic pod nogami ter se neskončno razveselili vsake gobe. Nekaj smo jih nabrali in jih odnesli domov za kosilo.
Med postanki smo imeli malico, malo zapeli in se šli družabne igre. Komaj čakamo na še!
 
Mentorici planinskega krožka
Martina Medja in Mihela Odar
 
 
Usposabljanje na Švedskem

Usposabljanje na Švedskem

V okviru projekta ELaDiNa sva se vodji projekta Tjaša Tišov in Petra Pintar od 11. 9. 2022 do 14. 9. 2022 udeležili 2. mednarodnega usposabljanja v Jönköpingu na Švedskem, ki ga je organiziral konzorcijski partner Hoghskolan for larande och kommunikation i Jönköping. 

V poznih popoldanskih urah sva skupaj s še 14 udeleženci iz Slovenije prispeli do nastanitve na Švedskem. Naše izobraževanje je bilo sicer kratko, vendar pa zato toliko bolj intenzivno. V ponedeljek in torek smo v skupinah analizirali naše preteklo delo, predvsem s pomočjo videoposnetkov učencev in posnetkov različnih učnih situacij, ki smo jih pripravljali tekom prejšnjega šolskega leta. Osredotočili smo se  na povezavo razvoja zgodnjega jezika in zunanjega okolja, ki v okviru našega projekta velja za spodbudno mesto pri interakciji in komunikaciji med učenci. Udeležili sva se tudi različnih delavnic s katerimi lahko pri učencih spodbujamo govor in poslušali predavanje Tanye Richardson iz Univerze v Northamptonu. Ogledali sva si tudi eno izmed privatnih gozdnih šol, ki je bila v neposredni bližini, in bili nad njeno postavitvijo in organizacijo navdušeni. V nadaljevanju smo v skupinah postavili nekaj modelov s katerimi bi učence še bolj spodbudili k razvijanju jezika v različnih kontekstih. 

V tem šolskem letu se bo oblikoval priročnik oz. projektni model, ki bo stimuliral, razširil in obogatil pedagoški proces, pripravili pa bomo tudi praktičen priročnik z različnimi dejavnostmi in vsebinami, ki bo v pomoč učiteljem pri zgodnjem poučevanju jezika v naravi.

Tudi letošnje šolsko leto bosta v raziskavi sodelovala ena skupina iz vrtca in en razred iz šole. Na tem mestu se vsem lepo zahvaljujeva za sodelovanje.

Petra Pintar in Tjaša Tišov

1

Slika 1 of 10

Arhivi

Dostopnost