Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Dež ni ustavil mladih kolesarjev

Dež ni ustavil mladih kolesarjev

V ponedeljek, 10. junija, so učenci 5. razredov na naši šoli opravili še zadnji, najpomembnejši del kolesarskega izpita – samostojno vožnjo v prometu. Letos nam vreme ni bilo naklonjeno, saj so nas že med vajami vožnje večkrat presenetile plohe. Tudi na dan izpitne vožnje smo se morali soočiti s podobnimi vremenskimi izzivi. Kljub temu so vsi učenci pokazali izjemno prilagodljivost in odločnost, ter suvereno odpeljali po cesti, kjer so se srečali z dejanskimi prometnimi situacijami. Z izkazano zbranostjo in veščinami so uspešno opravili kolesarski izpit.
Učenci 4. razredov so ob tej posebni priložnosti pripravili prisrčen kulturni program, ki je dodatno popestril podelitev kolesarskih izkaznic. S pesmijo in plesom so ustvarili pravo praznično vzdušje, kar je bilo lepo priznanje trudu in dosežkom starejših sošolcev. Hvala tudi policistu in redarjema, ki so poskrbeli, da je bila vožnja v prometu varna.
Vsem petošolcem iskrene čestitke za opravljen kolesarski izpit! Želimo vam veliko varnih in srečnih kilometrov na kolesu.

Monika Zupanc

Kulturni dan devetošolcev na Dolenjskem

Kulturni dan devetošolcev na Dolenjskem

Za zadnji kulturni dan so se devetošolci 7. junija odpravili na pot po Dolenjski: obiskali so Ribnico in Rašico.

Ribnico so spoznali skozi delo in terenski ogled. V Rokodelskem centru so spletli svojo košarico in se urili v natančnosti in vztrajnosti. Ogledali so si tudi zanimivo razstavo o suhorobarstvu. V manjših skupinah so z zemljevidom v roki iskali določene znamenitosti središča Ribnice ter ob njih posneli čim bolj ustvarjalne fotografije. Ribnico so spoznali kot mesto suhe robe, lova na čarovnice in turških vpadov.

Na Rašici pri Velikih Laščah so si ogledali Trubarjevo domačijo in se ob razlagi vodičke podali po Trubarjevi življenjski poti, ki nam je prinesla prvi natisnjeni slovenski knjigi – Katekizem in Abecednik. Ker 8. junija obeležujemo državni praznik »Dan Primoža Trubarja,« so fantje 9.a razreda odigrali tudi odlomke iz literarnih del v počastitev utemeljitelja slovenskega književnega jezika.

Kljub zelo aktivnemu programu je bil vmes čas za sladoled, pogovore in smeh.

Nataša Mrak

Foto: učenci 9. razreda in učiteljice spremljevalke (Marija Helena Logar, Ksenja Ašič, Branka Mavrič)

01_ROKODELSKI_CENTER_Ribnica

Slika 1 of 20

Obisk kmetije Pr’ Mikvau

Obisk kmetije Pr’ Mikvau

Z učenci izbirnega predmeta kmetijska dela v mesecu aprilu in maju obiskujemo kmetije po Bohinju. Obiskali smo kmetijo Mateje in Tonija Urha  v Stari Fužini.

Pred petimi leti sta zgradila nov, velik hlev, v katerem so večinoma črno bele krave molznice, teleta in telice. Ukvarjajo se s pridelavo mleka na konvencionalen način. Posamezna krava da do 50 l mleka dnevno.

Večino krme balirajo, del pa sušijo s pomočjo sušilne naprave. Krave molzejo strojno, na 9 enot hkrati. Mleko oddajajo vsake 2 dni v zadrugo, zato imajo veliko cisterno, v kateri je mleko, ohlajeno na primerno temperaturo, ki čaka na odvoz. Ker je poraba elektrike zelo velika, imajo na strehi hleva sončno elektrarno. Na kmetiji sta zaposlena 2 člana družine, pomagajo pa še ostali člani družine. Kmetija je urejena, čista, z ogromno prelepega cvetja.

Gospa Mateja nas je po koncu ogleda in predstavitve pogostila s sokom in sladkimi dobrotami, za kar smo ji zelo hvaležni.

Učiteljica: Urška Beznik

Obisk kmetije Pr’ Fatu

Obisk kmetije Pr’ Fatu

Učenci izbirnega predmeta so obiskali Kmetijo Miha Škantarja. Na kmetiji imajo bohinjske cike in sanjske koze.

Obiskali smo hlev, kjer ima Miha koze. Čreda je mlečna in številčna. Vse koze, ki imajo mleko, so blizu hleva na paši, ker se vsak dan molzejo. Koza ima v povprečju dva litra mleka na dan. Molža poteka strojno, na 4 enote hkrati. Mlade koze do drugega leta starosti pa so poleti na paši.

Pozimi ne molzejo, ker so koze breje. Kotijo v mesecu marcu in aprilu, takrat se začne molža in predelava mleka v mečne izdelke. Ker želijo mlečnost povečati, so uvozili dva kozla iz Nizozemske.

 Mleko predelajo v skuto, namaze in jogurte. Nekaj mleka prodajo. Vsi izdelki imajo certifikat »bohinjsko«. Mleko in izdelke prodajo v Bohinju.

Miha nam je ponudil in predstavil nekaj svojih izdelkov: skuto, namaz, mleko, navadni in sadni jogurt. Ker smo bili na obisku popoldne, po pouku, večina vsi še brez kosila, nam je hrana zelo teknila. Izdelki pa so bili zares okusni, brez vonja po kozah. Kozjemu mleku in mlečnim izdelkom pogosto delamo slabo reklamo, ker ljudje pogosto rečejo, »da to mleko smrdi«, hkrati pa večina ne pozna njegovih zdravilnih učinkovin.

Učiteljica: Urška Beznik

Obisk IJS v Ljubljani

Obisk IJS v Ljubljani

V okviru izbirnega predmeta POK  so učenci obiskali IJS v Ljubljani in sicer Reaktorski center Podgorica. Zraven smo povabili še nadarjene devetošolce.

Najprej so poslušali predavanje o tem, kako iz uranovih jeder dobimo električno energijo.

Predavanju je sledil ogled stalne razstave o jedrski tehnologiji in razstave o fuziji, na kateri  so učenci marsikaj poskusili sami. Preverili so ali imajo s seboj kakšen predmet, ki seva in bi ga Geigerjev števec zaznal. Tekmovali so v tem, kdo proizvede več električne energije s pomočjo kolesa. Na simulatorju so poskušali zagnati jedrsko elektrarno, spoznavali  so eksponate, ki jih najdemo v NEK in počeli še marsikaj zanimivega.

Na delavnici o radioaktivnosti so spoznali in dokazali, da se radioaktivni elementi nahajajo okoli nas in povzročajo sevanje. Sevanja ne moramo zaznati s svojimi čutili, lahko pa ga zazna števec in posebna aparatura, ki  pokaže sled delcev, ki sevanje povzročijo.  

Skupina 15 učencev si je lahko ogledala jedrski reaktor TRIGA. To je eden od dveh jedrskih reaktorjev, ki jih imamo v Sloveniji. Večji je v NEK in je namenjen proizvodnji električne energije. Ta pa je namenjen izključno v raziskovalne namene. S pomočjo kamere smo gledali jedrsko sredico, kjer poteka verižna reakcija. 

Učiteljica: Urška Beznik

Arhivi

Dostopnost