Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Obisk Notranjske

Obisk Notranjske

V sredo, 14. 6., smo skupaj z osmimi razredi odkrivali naravne, kulturne, zgodovinske in turistične lepote Notranjske. Pot nas je peljala v Notranjski regijski park, kjer smo se v Rakovem Škocjanu sprehodili čez Veliki in Mali naravni most. Nato smo se ustavili ob presihajočem Cerkniškem jezeru, kjer smo v Centru za obiskovalce na interaktiven način odkrivali pokrajino, oblikovano s kraškimi pojavi. Naslednja znamenitost je bila grad Snežnik, eden od dveh slovenskih gradov, kjer so ohranjeni avtentični prostori in oprema iz 19. stoletja. Kulturni dan smo zaključili z obiskom Križne jame, svetovno znane kraške vodne jame s številnimi podzemnimi jezeri, sigastimi pregradami, najdiščem kosti jamskih medvedov ter pestrostjo podzemnega živalskega sveta.

Martina Kalita

Baron Žiga Zois je izbiral ekipo

Baron Žiga Zois je izbiral ekipo

Učenci osmih razredov so na tehniškem dnevu na zanimiv način  raziskovali zgodovino železarstva v Bohinju. V skupinah so se na terenu »potegovali« za eno najbolj cenjenih in zelo bogato plačanih služb, ki jo ponuja baron Žiga Zois. Ekipe so morale pokazati nekaj iznajdljivosti, uporabljati glavo, se znati gibati varno in sodelovati. Veliko novega znanja so pridobili pri gospodu Ivu Cundriču, preizkusili so se v kovanju pri kovaču Antonu Zupancu in na koncu reševali kviz. Vsi učenci so se zelo potrudili in se veliko naučili. Zmagovalna ekipa si je nadela ime Zoisovi rudarji.

Monika Zupanc

Amerika – projektni teden v 8. razredu

Amerika – projektni teden v 8. razredu

Pred zaključkom pouka v juniju so učenci 8. razreda spoznavali Ameriko tako, da so učne vsebine povezovali pri različnih predmetih.

Kot geografi so izdelali zemljevid ZDA v programu Google Zemlja ter nanj umestili najbolj prepoznavne značilnosti. Zgodovinarji so se podali v preteklost in brskali za ameriškimi simboli ter jih postavili na maketo države.

Pri matematiki so ugotavljali, kako velik je obseg sekvoj in koliko učencev je potrebnih za objem najdebelejše sekvoje – kar cel razred! Izračunali so tudi ploščino preseka in rezultate pretvorile v čevlje.

Pri angleščini so skozi besedila pesmi spoznavali pokrajine, naselja različnih ameriških zveznih državah. Ameriško literaturo in film pa so spoznavali tudi pri slovenščini.

Kljub temu, da o Ameriki vemo veliko, se vedno znova najde še kaj nepoznanega.   

Nataša Mrak

Foto: Katarina Dobravec, Nataša Mrak, Nataša Stare

Kolesarim in raziskujem ob jezeru

Kolesarim in raziskujem ob jezeru

Učenci 5. razreda smo v mesecu juniju najprej opravili kolesarski izpit in se s spremstvom odpravili na izlet do jezera, teden kasneje pa smo se še enkrat odpravili raziskovanje jezerske sklede. Opremljeni z vsemi pripomočki za raziskovanje vode in obale smo z veseljem zopet odpravili na izlet po kolesarski stezi do Stare Fužine, kjer smo se v TNP centru ogledali razstavo, potem pa smo v Fužinarskem zalivu raziskovali okolico. V skupini smo učenci pridno iskali in odkrivali lepote našega naravnega bisera. 

Martina M. Sabalić

Po ulicah Celja in navijanje za kolesarje

Po ulicah Celja in navijanje za kolesarje

14. junija smo s šestošolci obiskali Celje, četrto največje slovensko mesto, znano tudi kot knežje mesto in rimsko mesto Celeia.

Na Prešernovi ulici nas je že pričakala vodička Muzeja novejše zgodovine Celje, ki nas je popeljala po mestnem jedru mimo kipa svetovne popotnice Alme Karlin, kipa fotografa Josipa Pelikana na kolesu, mimo vodnega stolpa, tudi nekdanjega srednjeveškega obzidja, kvartirne hiše, ki je povezana z Alfredom Nobelom, cerkve sv. Danijela, starokrščanske krstilnice in mnogo drugih stavb. Mesto je polno zanimivih zgodb.

Za lažjo orientacijo smo si v muzeju ogledali maketo mesta Celja, nato pa že hiteli na ulico, kjer smo imeli priložnost pozdraviti kolesarje. Skozi Celje je namreč potekala 29. kolesarska dirka Po Sloveniji.

Celje smo spoznali tudi s terenskim ogledom, kjer smo se urili v orientaciji in kartografiji ter z ogledom Fotoateljeja in galerije Pelikan, ki je edini tovrstni stekleni atelje v Sloveniji. Brez sladoleda seveda v poletnih dneh ne gre.

Nataša Mrak

Foto: Nataša Mrak, Nataša Stare, Urša Rožič

Arhivi

Dostopnost