Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Preizkus miselnih spretnosti na tekmovanju Logična pošast

Preizkus miselnih spretnosti na tekmovanju Logična pošast

V maju je potekalo šolsko in državno tekmovanje Logična pošast. Tekmovanje je udeležencem ponudilo pester nabor izzivov, ki so vključevali različne vrste logičnih ugank, nalog z vzorci, matematičnih problemov in različnih izzivov, ki so zahtevali analitično razmišljanje ter spretnost reševanja problemov. Letos se je šolskega tekmovanja udeležilo 48 učencev od šestega do devetega razreda, 5 pa se jih je uvrstilo na državno tekmovanje.
Na šolskem tekmovanju je bronasto priznanje osvojilo 36 učencev, učenci Niki Jensterle, Neža Ravnik in Lenart Markič iz 6. razreda pa celo biserno priznanje.
Na državno tekmovanje so odšli Neža Ravnik in Lenart Markič iz 6. razreda, Lucija Cvetek iz 8. razreda in Neža Habjan in Tajda Arh iz 9. razreda. Vsi so osvojili priznanje na državnem tekmovanju.
Vsem tekmovalcem čestitamo.
mentorice Katarina Dobravec, Marjeta Dobravec in Monika Zupanc

KD Notranjska

KD Notranjska

V četrtek, 13.6.2024 smo se z učenci 8. razredov, odpravili na kulturni dan na Notranjsko.

Najprej smo obiskali Veliki in Mali naravni most v Rakovem Škocjanu, ki ga je izklesala reka Rak. Po slastni malici pa smo si ogledali projekcijo o življenju kačjega pastirja in o zvokih Cerkniškega jezera v centru za obiskovalce. Zamotili smo se z odkrivanjem zanimivih podatkov na stenah centra, vrtljivi transparenti pa so nas navdušili s slikami. Tudi Bohinjsko jezero je omenjeno, saj je ob polnem vodostaju cerkniškega, kar osem krat manjše. Sprehodili smo se še do opazovalnice, po poti pa opazovali, koliko vode je v edinem presihajočem jezeru na svetu po mokri pomladi in se čudili, kako kmetom uspe v sušnem obdobju obdelujejo polja ter ribičem varovati avtohtone vrste rib s prestavljanjem v območja s stalno vodo. Nadaljevali smo na gradu Snežnik, kjer nas je vodička popeljala po stalni razstavi življenja zadnjih lastnikov gradu.

Kot zadnjo postajo pa smo obiskali Križno jamo, se navduševali nad ostanki jamskega medveda in se popeljali po prvem jezeru s kanujem. Zadovoljni smo se vrnili v pozno popoldanskih urah.

Branka Mavrič

Prvošolci na kolesu in skiroju

Prvošolci na kolesu in skiroju

Učenci prvih razredov so v tem mesecu preizkušali svoje spretnosti na kolesu in na skiroju. Spoznali so obvezno opremo, kakšno je varno kolo ter osnovna pravila varne vožnje.
Vsi učenci so uspešno prevozili spretnostni poligon in s tem opravili eno izmed nalog programa Zlati sonček.
Ksenja Ašič

Delavnice

Na delavnicah, ki smo jih izvedli v okviru Mednarodnega festivala alpskega cvetja, je bilo zelo pestro: igrali smo se že skoraj pozabljene igre, izdelovali papirnate zmaje, aranžmaje, imenovane kokedama iz mahu in rastlin, kvačkali, izdelovali glave, ki jim bodo ob pridnem zalivanju zrasli lasje, ustvarjali zapestnice, se sproščali ob jogi ter na lesene stolčke vžigali motive. Na koncu smo se posladkali s piškoti, ki smo jih spekli sami.

Foto: Anita Zupanc

Od avtomobilov do Teslovih poskusov

Od avtomobilov do Teslovih poskusov

V četrtek, 13. junija smo s sedmošolci obiskali Tehniški muzej Slovenije v Bistri, kjer so na ogled različne zbirke. Ker je muzej s številnim raznovrstnim gradivom vsebinsko in prostorsko zelo obsežen, smo si ogledali razstavo o prometu. Razstavljenih je več kot 50 avtomobilov, 50 motornih koles ter 40 koles. Prvi avtomobil je prišel v muzej leta 1953. Z leti se mu je pridružila vrsta mlajših motornih vozil. Učenci so spoznali eksponate tehniške dediščine s poudarkom na proizvodih domačega znanja in tistih, ki so bistveno vplivali na življenje Slovencev. Atraktivne poskuse, s kakršnimi je pred več kot sto leti svoje osuple goste navduševal sam Nikola Tesla, nam je predstavil demonstrator na delujočih eksponatih. Tako smo se seznanili z istosmernim motorjem, demonstracijskim modelom trifaznega elektromotorja, generatorjem vrtečega se magnetnega polja s ploščo, Van de Graaffovega generatorja statične napetosti, Faradeyevo kletko … Po skupinah pa so učenci izdelali tudi parabolični solarni kuhalnik, v katerem se v poletnih mesecih s pomočjo ulovljenih sončnih žarkov ustvari temperatura, primerna za kuhanje. Na poti domov smo se ustavili še na Vrhniki, kjer smo se posladkali s sladoledom in strnili vtise bogatega dneva. Polni novih spoznanj in z navdušenjem nad tehniškimi dosežki smo se vrnili domov, obogateni z novo izkušnjo, ki nam je ponudila vpogled v preteklost in spodbudila zanimanje za tehnične vede.

Monika Zupanc

Fotografije: Nataša Mrak, Katarina Dobravec, Monika Zupanc

Arhivi

Dostopnost