Projekt o miru
Pred prazniki smo zaplesali in zaplavali

Pred prazniki smo zaplesali in zaplavali

V decembru je že tradicionalno na vrsti drugi športni dan za učenke in učence 7. razreda. Sestavljen je bil iz dveh aktivnosti – plavanja in plesa. 
 
V našem okolju nas voda obdaja na vsakem koraku in prav je, da učenci na vsake toliko ponovijo osnovne plavalne zamahe različnih tehnik. Na srečo imamo v bližini Vodni park Bohinj, kjer lahko to tudi naredimo. Najprej so učitelji preverili znanje plavanja, kasneje pa je bilo tudi nekaj časa za igre v, na in ob vodi.
 
December nam na vsakem koraku ponuja možnost pozibavanja v ritmih praznične in druge glasbe, zato bo nekaj na novo naučenih plesnih korakov zagotovo prišlo še kako prav. K nam je v ta namen prišel plesni učitelj Andrej Ivanuša, ki je učence v dobrih dveh urah naučil kar nekaj plesnih veščin, ki jih bodo lahko učenci “ponucali” na kakšni od prihajajočih veselic.
 
Sedaj pa že vsi skupaj nestrpno pričakujemo tisto pravo, sneženo zimo, da bomo lahko izvedli naslednji športni dan, ki bo za vse učence od 6. do 9. razreda ponudil zimsko-športne vsebine. Držite pesti za sneg!
 

ples

Slika 1 of 2

Koncert Marte Zore in Gojmirja Lešnjaka Gojca z ekipo

Koncert Marte Zore in Gojmirja Lešnjaka Gojca z ekipo

 

V ponedeljek, 16. decembra 2024, smo imeli na šoli koncert Marte Zore in Gojmirja Lešnjaka Gojca z ekipo.

Na koncertu smo se sprehodili skozi različne zvrsti glasbe, vse skupaj je potekalo interaktivno – učenci so bili povabljeni k sodelovanju (peli so, igrali na bobne, reševali glasbene uganke …). Nastopil je tudi profesionalni plesalec, bobnar je otrokom predstavil bobne, Gojmir Lešnjak Gojc pa poezijo.

Vzdušje v veliki telovadnici, kjer je koncert spremljalo okrog 450 otrok in učiteljev, je bilo veselo, občasno je vse udarjalo isti ritem, vsi smo peli in uživali v glasbi, ritmu, poeziji in smehu.

Koncert je bil dober vstop v prazničen čas, ki nas vse tudi vabi, da se za trenutek ustavimo in pogledamo, kaj so dobre, lepe in pomembne stvari, ki prebivajo v človeškem srcu. Med njimi je tudi glasba.

Naj bodo božični prazniki topli, novo leto pa – med drugim – tudi polno glasbe!

Urša Rožič

Računalniško tekmovanje

Računalniško tekmovanje

Računalniško razmišljanje, logika in reševanje problemov so veščine, ki jih potrebujejo mladi za uspeh v današnjem digitalnem svetu. Računalniški tekmovanji Boberček (2. do 5. razred) in Mladi bober (6. do 9. razred) sta odličen način, da se učenci osnovnih šol preizkusijo v teh spretnostih na zabaven in poučen način.

Tekmovanje je tako kot vsako leto potekalo v mesecu novembru.

Učenci, ki so prejeli bronasto priznanje so:

  1. razred: Lorik Hoxha, Anastazija Korošec, Ajda Sodja in Brina Zalokar Arh
  2. razred: Mija Čufer
  3. razred: Karlina Dobravec, Anže Podjed, Neža Ravnik, Nace Rožič, Anja Sodja in Brina Sodja
  4. razred: Eva Habjan, Nik Koren, Matija Rožič in Ožbej Vid Sodja
  5. razred: Lucija Cvetek in Ana Rožič

Čestitke vsem tekmovalcem za udeležbo na tekmovanju ter iskrene čestitke učencem in učenkam za osvojeno bronasto priznanje!

Mentorica: Katarina Dobravec

Bodi zvezda, ne meči petard!

Bodi zvezda, ne meči petard!

Ker smo v zadnjih dneh  obravnavali nekaj kršitev povezanih s prinašanjem pirotehničnih izdelkov v šolo, bi želeli opozoriti na navodila, ki jih glede varne in zakonite rabe pirotehnike, daje slovenska policija:

»Uporaba pirotehničnih izdelkov kategorije F1, katerih glavni učinek je pok, je dovoljena le od 26. decembra do 1. januarja, pa tudi takrat teh izdelkov ni dovoljeno uporabljati v strnjenih stanovanjskih naseljih, zgradbah in vseh zaprtih prostorih, v bližini bolnišnic, v prevoznih sredstvih za potniški promet in na površinah, na katerih potekajo javna zbiranja. V stanovanjskih zgradbah in drugih zaprtih prostorih je dovoljeno uporabljati le ognjemetne izdelke kategorije F1, ki so namenjeni takšni uporabi. Izdelki so v ta namen tudi označeni.

Prodaja pirotehničnih izdelkov kategorije F1 je fizičnim osebam dovoljena od 19. do 31. decembra. Za posameznike je predpisana globa od 400 do 1200 evrov. Pri tem se izdelek tudi zaseže.

Mladoletnikom do 14. oziroma 16. leta starosti je dovoljeno uporabljati pirotehnične izdelke kategorij F1 in F2 le pod nadzorstvom staršev ali skrbnikov.

Prepovedane so predelava, uporaba v drugih predmetih, lastna izdelava in preprodaja pirotehničnih izdelkov.

Nepremišljena, neprevidna in objestna uporaba pirotehničnih izdelkov lahko povzroči hude telesne poškodbe

V policiji ugotavljamo, da je največ poškodb ravno pri prepovedani uporabi izdelkov in uporabi pirotehničnih izdelkov, ki niso bili kupljeni v prodajalnah z dovoljenjem pristojnega organa oziroma so bili kupljeni na črnem trgu. In ne le, da lahko nepremišljena, neprevidna in objestna uporaba pirotehničnih izdelkov povzroči telesne poškodbe (opekline, raztrganine rok, poškodbe oči itd.), zelo moteča je za živali in onesnažuje okolje. 

Policisti bomo dosledno ukrepali proti vsem, ki bodo kršili določbe o uporabi pirotehničnih izdelkov. Za posameznike je predvidena globa od 400 do 1200 evrov. 

Neprimerna uporaba pirotehničnih izdelkov je težava vseh, zato starše, skrbnike, učitelje in vzgojitelje prosimo, naj opozarjajo na nevarnosti in možne posledice«.

Vir: Policija – Varna uporaba pirotehnike

Zakon o eksplozivih in pirotehničnih izdelkih (ZEPI) (PISRS)

Učenci izbirnega predmeta poskusi v kemiji in nadarjeni v Ljubljani

Učenci izbirnega predmeta poskusi v kemiji in nadarjeni v Ljubljani

Cilj našega obiska je bil ogled FKKT in obisk dogodka Urica kemije z naslovom »Gori ali ne gori«. Na dogodku se je kadilo, pokalo, penilo, iskrilo in se tudi učilo. Fakulteto pa nam je razkazal domačin dr. Janez Cerkovnik  in njegov kolega dr. Krištof Kranjc. Pokukali smo v raziskovalne laboratorije, predavalnice, kabinete profesorjev, laboratorije, kjer študentje izvajajo vaje in videli masni spektometer, s katerim lahko opazujemo molekule. Učenci so bili nad videnim navdušeni.

Ker pa je več kot polovica učencev tekla na ljubljanskem maratonu, smo obiskali še Muzej bančništva Bankarium, v katerega so imeli učenci ob predložitvi startne številke prost vstop. Tam smo spoznali kako pomembno je biti finančno pismen. Najbolj zanimiv del pa je bil ogled bankomat »od zadaj« in ogled najbolj varovanega dela banke, to je trezor. Tam smo šteli denar s pomočjo naprav, spoznali kako težki so kovanci, če jih je več skupaj in pogledali, če so naši bankovci pristni.

Najbrž ni bilo učenca, ki bi ob prihodu domov izrazil željo po žepnini, kajti le tako se bo lahko naučil, kako ravnati z denarjem. Devetošolci pa so že predlagali , da se jim odpre bančni račun.

Učiteljica: Urška Beznik

Kemija-v-Ljubljani-1

Slika 1 of 12

Arhivi

Dostopnost