PRAVILNIK O POSTOPKU USMERJANJA OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI
Sam postopek usmerjanja določa Pravilnik o postopku usmerjanja otrok s posebnimi potrebami
Več koristnih informacij glede učencev s posebnimi potrebami lahko preberete tudi na spletnih straneh Zavoda za šolstvo.
KDO SO OTROCI S POSEBNIMI POTREBAMI IN KAKO POTEKA POSTOPEK USMERITVE
Otroci s posebnimi potrebami so otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni, gluhi in naglušni, otroci z govorno jezikovnimi motnajmi, dolgotrajno bolni, gibalno ovirani, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnajmi, po novem zakonu pa še otroci z avtističnimi motnjami.
Kadar staršem predlagamo postopek usmerjanja, se velikokrat prestrašijo, da bomo otroka prešolali v šolo s prilagojenim programom ali v kakšen drug zavod. V resnici je cilj usmeritve, v primeru, da je otrok usmerjen v program redne osnovne šole, nuditi otroku dodatno strokovno pomoč in prilagoditve pri pouku in preverjanju ter ocenjevanju znanja z namenom, da bo lahko uspešno nadaljeval šolanje.
Za začetek postopka usmerjanja morajo starši izpolniti obrazec Zahteva za začetek postopka usmerjanja, ki se ga skupaj s Poročilom šole pošlje na Zavod za šolstvo. Vodja postopka pokliče starše na pogovor, o otroku se pridobi obstoječa dokumentacija strokovnih služb ali pa otroka pregledajo ustrezni strokovnjaki (pediater, specialni pedagog, psiholog in ustrezen strokovnjak glede na naravo otrokovih težav).Na osnovi vseh zbranih informacij Komisija za usmerjanje oblikuje strokovno mnenje, nato pa se izda odločba o usmeritvi, v kateri je določena vrsta in obseg dodatne strokovne pomoči ter prilagoditve, ki pripadajo otroku. Na podlagi odločbe šola izdela individualiziran program, ki učencu omogoča, da lahko uspešneje nadaljuje šolanje.
NOV ZAKON O USMERJANJU OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI
1. 9. 2012 bo stopil v veljavo nov Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami.Do takrat velja še “stari” zakon.