Evropski dan jezikov v evropskih državah praznujejo že vse od leta 2001. Na naši šoli pa ga redno, vsako leto obeležujemo z različnimi predavanji, delavnicami od leta 2012. Začeli smo z branjem pravljic v maternih jezikih staršev naših učencev, nadaljevali z učenjem ruske abecede, spoznavali jezik slepih (brajica) in gluhih (znakovni jezik) in še kaj.

Z znanjem jezika se nam odpre nov svet, svet raziskovanja, spoznavanja, sporazumevanja z ljudmi drugačnih jezikov, drugih kultur.

Ali veste koliko jezikov je na svetu?

Ali veste, da obstajajo jeziki, ki jim rečemo, da so mrtvi?

Ali obstaja jezik, ki bi ga vsi ljudje razumeli?        

Letos smo dan, ki je uradno 26. septembra obeležili že v ponedeljek, 23. septembra 3. šolsko uro ( V Srednji vasi pa so imeli to posebno uro že na začetku dneva).

Tema letošnjega dneva je: Učim se, učim te.

Znanje je tako, kot je bilo nekoč, tudi danes posebna vrednota nekomu, ki je radoveden, rad spoznava nove stvari, ljudi.

Učenci 9. in 8. razredov so dobili priložnost, da se za eno šolsko uro postavijo v vlogo učitelja. Izbrali so med različnimi predmeti in razredi od 1. do 8.

Z učiteljicami in učitelji so se vnaprej dogovorili o čem bodo govorili, kaj bodo naši učenci novega spoznavali.

Seveda znati poučevati ne pomeni, da stopiš v razred in govoriš, nekaj pokažeš in učenci bodo znali. Učitelji so jim najprej povedali kaj bo učna snov in nato tudi, kako naj se lotijo izziva.

Po izvedeni učni uri so tako učenci učitelji, kot učenci v razredu napisali kako so se počutili in kakšni so bili »novi« učitelji.

Učitelji so učence učitelje zelo pohvalili, češ, da so bili resni, pripravljeni delati z učenci. Očitno so bili vsi v razredih zadovoljni, kar je bil tudi namen.

Tu je nekaj izjav najprej učencev v vlogi učiteljev:

  • Bila je zanimiva izkušnja. S Tinkaro sva bili v 3.a razredu pri pouku angleščine. To bi še ponovili, ampak v kakšnem višjem razredu. (Tajda in Tinkara, 9. r)
  • Kot učiteljici sva se počutili dobro in všeč nama je bilo, da sva učencem pomagali iskati rime. To bi še ponovili. (Nuša in Jena, 9. r)
  • Ker obožujeva šport nama je bilo zelo všeč. Učenci so bili poslušni in misliva, da so se tudi zabavali. (Nuša in Ajda, 9. r)
  • Glede na to, da je bila to prva taka izkušnja, je bila zelo dobra. Izkušnja za ponovit. (Marjeta in Karin, Sara P. in Maja, 9. r)
  • Še kdaj! Super! Čas je hitro minil! Zabavno, poučno. Dobro so sodelovali. (Iza in Mila, 9. r)

Učenci pa so povedali o učiteljih tole:

  • Zelo odlična ura ( Tia)
  • Prfektn najboljši učiteljici (Tjaša)
  • Ful dobr prita še za mat (Maruša)
  • Boljše kot pouk (Bor)
  • Dobr (Neža, Larisa, Katarina)

V 2. c razredu (učitelhici Nuša in Jena): všeč mi je bilo, ko sta povedali pesmico (Jošt), ura je bila dobra, ker smo iskali rime (Rožle), ura mi je bila čudna, ker je bila tukaj moja varuška Nuša, ampak super kul (Tevž).

V 5. r. med uro glasbe (učiteljici Sara in Maja): v redu. Da smo peli (Eva in Zoja), zelo falen in zabavno (Klara), dobr, super, cool,…..

V 4. a med uro slovenščine sta bila učitelja David in Leon: bila sta zelo fajna učitelja(Lucija), ura je bila super (Ana), ker sta bila prijazna (Žiga) meni je bila ura zabavna, ker sta se tudi hecala (Laura), celih 5 let vaju bi imel (Teo), všeč sta mi bila in želim, da nas bi še kdaj učila (Alja).

V 4. b. sta bila učitelja Tjaš in Milot. Učenci so bili redkobesedni, tako, kot tudi učitelja: sta zelo kul in smešna in prijazna, fajn, dobr je bilo, zabavno in smešno, najboljša sta.

Nataša Stare

Dostopnost