Urejanje okolice šole je že dolgo naša tradicija. Za večja dela običajno poskrbimo ob dnevu Zemlje, ko hkrati tudi očistimo bližnje šolsko okolje in pregledamo šolske poti. Pobrali smo smeti,  opleli poti in zaraščene ograje, pometli asfalt, šolsko športno igrišče, pograbili kamenje s travnatih površin okoli šole in pospravili zunanjo učilnico.Vsak razred je imel svoje zadolžitve, ki so jih opravili v tednu pred dnevom Zemlje.

Ob  dnevu Zemlje smo se ponovno spomnili, kaj mi lahko naredimo zanjo. Obnovili smo , kaj pomeni ločevanje odpadkov, kako to izvajamo v šoli, kako ravnamo z vodo, elektriko in papirjem pri vsakodnevnem delu. Kar malo smo postali površni, pa je potrebno občasno ponoviti.

Različne odpadne materiale so učenci predelali v zanimive izdelke in ob tem razvijali različne spretnosti – od rezanja s škarjami in  noži,  do lepljenja, šivanja, oblikovanja različnih materialov.

Obiskali smo ustanove v Boh. Bistrici, ki za nas izvajajo različne storitve – odlagališče odpadkov, zbiralnik pitne vode na Dobravi in čistilno napravo.  Že več let nas sprejmejo in predstavijo delo v teh ustanovah delavci komunalnega podjetja Bohinj.  Za sodelovanje se jim ob tej priložnosti zahvaljujemo .

Zbrala sem nekaj izjav učencev o vtisih z delavnic in delovne akcije.

Čistilna akcija je zanimiva. S Tadejem sva držala črno vrečko, hkrati sva pobirala smeti. Jure Z. 2.b

Imeli smo črno vrečo in rumeno vrečo. Nosila sem rumeno vrečo, počutila sem se dobro. Lara J. 2.b

Bilo je lepo, ob dnevu Zemlje. S prijateljem sva naredila zelo dober avto, ki je bil na tekmi drugi. Dobila sva nagrado. Janez C., 6.a

Bilo je zelo dobro, saj smo se pogovarjali, kako varčevati. Zabavno je bilo tudi šivati. Mark Z. 6.a

Dan Zemlje se mi zdi nekaj posebnega, ker smo ljudje nastali na njej in Zemlja nas ima rada, kot mati svoje otroke. Apsara M. 6.a

Voda je pomembna, ker jo potrebujejo vsa živa bitja, tudi mi, zato bi se morali vsi bolj zavedati in paziti, kaj počnemo z vodo. 7.a

Izvedeli smo, da je v Bohinju 5 zajetij. Največje je na Dobravi, tega smo si ogledali. Veliko sem se naučila o našem planetu in varčevanju. Kaja Z., 7.b

Nekaj dni pred dnevom Zemlje smo imeli čistilno akcijo. Čistili smo okolico šole – pot do športnega igrišča, parkirišče in igrišče. Tija K., 7.b

Če bi vsak od nas ugašal luči, tudi druge porabnike ne puščal na stand by, bi veliko prihranili z denarjem in dobro bi delali za naš planet. Ugašajte , zapirajte vodo, ločujte odpadke, ne uporabljajte sprejev, s tem čuvate naš planet. Tako, da se je vredno  potruditi. Joshua M., 7.b

Ta poseben dan me je spodbudil k temu, da se trudim ohranjati okolje takšno, kot nam je bilo dano. Ozavestila sem se tudi, da moramo ljudje še naprej graditi čistilne naprave in skrbeti za okolje, da lahko naravi povrnemo vsaj malo tega, kar smo ji vzeli. Nuša P., 8.a

Razdelili smo se v več skupin. Vodiča sta nam pokazala notranjost čistilne naprave, nam povedala o delovanju različnih strojev. Na koncu smo naredili še kemijsko analizo vode – primerjali smo vzorec iz Save nad izpustom in vzorec iz izpusta. Voda izteka zelo čista. Mislim, da je pomembno, da vsaj en dan namenimo naši Zemlji, saj je samo 1 Zemlja, na kateri lahko živimo. Tu bodo živeli še naši nasledniki in upam, da bodo videli vsaj del lepote, ki jo zdaj uživamo mi. Urška N., 8.a

Moja skupina je na čistilni akciji pospravljala igrišče. Naša naloga je bila pomesti smeti.  Odšli smo tudi na režijski obrat, kjer je  osrednje odlagališče posebnih odpadkov. Tam nam je delavec  predstavil celotno delovanje obrata. Marko Š., 9.a

Za dan Zemlje se je naša šola odločila, da izvedemo čistilno akcijo in urejanje okolice šole. Učiteljice in učitelji so nam razdelili naloge. Naša skupina je urejala igrišče in njegovo okolico, opleli smo tla pod ograjami, presejali kup prsti za sajenje sadik in pobrali kamenje na travnatih površinah. Mitja A., 9.a

Pripravila in zbrala Nežka Košnik

Foto: učiteljice in učitelji

 

Dostopnost