Comenius večstransko šolsko partnerstvo

Comenius šolska partnerstva želijo povečati evropsko dimenzijo izobraževanja s pomočjo sodelovanja šol v Evropi. Učencem in učiteljem pomagajo doseči in izboljšati določena znanja in spretnosti,  ne samo na področju teme projekta, temveč tudi na področju timskega dela, odnosov med ljudmi, planiranja in izvajanja projektnih aktivnosti ter uporabi informacijsko komunikacijske tehnologije. Sodelovanje v partnerstvu šol iz različnih držav ponuja tudi priložnost komuniciranja v tujem jeziku in izboljša motivacijo za učenje jezikov.
Glavni cilj večstranskih šolskih partnerstev je prispevati k mednarodnemu sodelovanju izobraževalnih organizacij (od vrtca do srednješolske ravni). Projekt je lahko osredotočen na učence ali na šolo. Projekt sestavljajo načrtovane lokalne in mednarodne aktivnosti na določeno temo.

Naslov našega dvoletnega projekta, v katerem sodelujejo še šole iz Portugalske, Turčije, Češke in Finske je ogrožena biotska pestrost Evrope (Endagered Biodiversity of Europe: EBE).

V dveh letih se zvrstijo obiski učencev in učiteljev na šolah iz vseh omenjenih dežel.

Vodja projektnega tima je Urška Repinc.

 

Comenius

 

Šola v naravi 8. razred – 3. dan

Šola v naravi 8. razred – 3. dan

Preživeli smo še en lep dan v Rakovem Škocjanu. Dan smo začeli z proslavljanjem rojstnega dneva sošolke. Po zajtrku smo se odpravili proti Cerkniškemu jezeru. Na poti smo opazili medvedje iztrebke, torej je po isti poti tacal tudi medved. Učiteljica nam je predstavila legendo o nastanku Cerkniškega jezera. Po strmi poti smo se odpravili do požiralnika, kjer ponikne reka Stržen. Pot proti domu je bila kar dolga, v domu pa nas je pričakalo toplo in okusno kosilo. Po slabi uri počitka smo se podali na orientacijski tek in spoznali kako preživeti v naravi. Uspelo nam je zakuriti ogenj brez vžigalic in zgraditi bivak. Po težkih izzivih smo se odpravili na večerjo, kjer smo se posladkali s šmornom. Dan smo zaključili z večernim druženjem in pripravo na jutrišnji obisk, ki naj ostane danes še skrivnost.

Veverice in miške

Šola v naravi 8. razred – 2. dan

Šola v naravi 8. razred – 2. dan

V jutro smo se prebudili z željo po raziskovanju kraških pojavov. Ta želja se je po zajtrku uresničila, saj smo z mentorji iz CŠOD-ja raziskovali najbolj znane kraške pojave – jame, brezna… Odpravili smo se v Zelške jame. Na koncu Ernestove jame smo ugasnili luči in naredili jamarski preizkus. Ni bilo razlike, če si imel odprte ali zaprte oči. Ko smo prišli iz jame po dolgotrajni temi smo po nekaj korakih zagledali mali naravni most. Pred nami je bilo še veliko jamarskih izzivov, ki niso bili za ravno najbolj klavstrofobične učence. Splazili smo se skozi luknjo s premerom približno pol metra. Ko smo prišli do naslednje jame nam so nam učitelji povedali legendo o zmaju, ki je nekoč bival v jami in povzročil vdolbine v jami. Po kosilu smo se odpravili v gozd nastaviti hrano za medvede in zamenjali baterije v lovski kameri, učiteljica pa nam je ob tem razložila marsikatere zanimivosti o gozdnih živalih.  V domu smo se šli razne socialne igre. Sedaj smo tukaj in pišemo to besedilo. Čakajo nas še večerne dejavnosti, ki so za enkrat še skrivnost.

Besedilo sta pripravili sobi Medvedov in Smrek

VIDEO SI POGLEJTE TUKAJ

Šola v naravi 8.razred – 1. dan

Šola v naravi 8.razred – 1. dan

Sporočamo, da smo prispeli na cilj, v CŠOD Rak v prelepem Rakovem Škocjanu. Dopoldne smo preživeli aktivno in skoraj brez  dežnikov. Po odkrivanju življenja naših prednikov, ki so prebivali na gradu Snežnik, smo se podali še v Križno jamo in doživeli popolno temo, a le za nekaj trenutkov. Veselimo se novih doživetij in vam pošiljamo pozdrave v Bohinj.

Učenci 8.a in 8.b ter učiteljice

VIDEO SI OGLEJTE TUKAJ

Pogumno in aktivno v počitnice

Pogumno in aktivno v počitnice

Planinci 8. in 9. razreda, so se 26. 4. 2025, podali proti Vipavi. Peljali so se do vasi Gradišče, kjer so si nadeli samovarovalni komplet in čelado ter se po Furlanovi poti (zelo zahtevna označena pot) podali proti vrhu Gradiške Ture. Seveda pa jim ni bilo dovolj, da bi kar zaključili s podvigom, zato so se dekleta namesto na vrh Gradiške Ture, podala še po polovici Otmarjeve poti, tudi zelo zahtevna označena pot, fantje pa so se spustili v dolino in prehodili ter preplezali celotno Otmarjevo pot. Sedaj pa na zaslužene počitnice!

Besedilo: Katarina Dobravec

Fotografije: Katarina Dobravec, Monika Zupanc, Irena Korošec, Aleš Habjan

 

Hitri lončki: polfinalisti med skupinami in 3. mesto med posamezniki

Hitri lončki: polfinalisti med skupinami in 3. mesto med posamezniki

V sklopu oddaje Male sive celice se je v sredo, 24. 4. 2025, zaključilo tekmovanje v zlaganju hitrih lončkov, kjer morajo učenci po določenih vzorcih zlagati in podirati posebej oblikovane lončke. Naši učenci Igor Millionshchikov, Jaka Ravnik in Rok Zalokar Balanč (vsi iz 7. b) so se najprej z odličnim nastopom v predtekmovanju uvrstili med najboljših 32 v Sloveniji in spretno premagovali svoje nasprotnike. Premagani so bili šele v polfinalu, kjer sreča ni bila na njihovi strani – lončki jih preprosto niso ubogali. Vsi so domov odnesli tudi lepe nagrade.

Isti dan se je odvijalo tudi tekmovanje najhitrejših posameznikov v zlaganju hitrih lončkov. Izmed 64 prijavljenih se je med 4 najboljše v Sloveniji z odličnim časom uvrstil Ožbej Vid Sodja, 8. a. Nastopil je v finalni oddaji na RTV Slovenija in se na koncu posladkal tudi s torto, saj so obeležili 30. obletnico nastanka oddaje. Žal tudi njega lončki v ključnem trenutku niso ubogali, a je vseeno usvojil izvrstno 3. mesto in domov odnesel lepo nagrado.

Njihove nastope si boste lahko ogledali v oddajah Male sive celice v maju ali pa pobrskali po arhivu RTV Slovenije (https://365.rtvslo.si/oddaja/male-sive-celice/55; hitri lončki).

Igor, Jaka, Rok in Ožbej – iskrene čestitke še enkrat za vaše nastope in pokazane spretnosti!

 

Mentorica Ana M. Sodja         

 

Arhivi

Orodna vrstica za dostopnost